HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Den 2:e April - DIY Göteborg 2005 !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/03/15 :  12:00:01  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
När börjar festen ???

Utan att ha kollat med berörda så tycker jag 10-tiden skulle vara lagom.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Jax
Member

667 Posts

Posted - 2005/03/15 :  12:23:43  Show Profile  Visit Jax's Homepage Send Jax a Private Message
Det ser faktiskt ut som om jag hinner få ihop HFTA i transportabelt skick inklusive embryot till slutgiltigt nätaggregat för tvåkanalversion. Inte så vackert men det får duga.

/Janne

Rörfreak och snål smålänning i blodet.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/03/15 :  14:12:57  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Låter jättebra Jax! Det är ett av de byggen jag är mest nyfiken på!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2005/03/15 :  19:27:28  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
Jag kan "släpa" med mitt försteg:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35972&SearchTerms=srpp

EDIT: dubbelbokningsdjävulen tog överhanden, ni kommer ej att få bevittna min närvaro tyvärr!

Livet är för kort för mono

Edited by - mr. Triatic on 2005/03/17 19:06:06
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2005/03/15 :  21:15:12  Show Profile Send Piggen a Private Message
Jag funderar på att bära med mig "några" kilo isslutsteg...eller har vi redan tillräckligt??

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/15 :  21:40:52  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Det blir mycket is.
Det skall bli skoj o se hur alla gjort. Se och höra om mitt låter som det skall (om det alls kommer att låta).. fast jag tar nog inte med det. Om det är klart då dvs.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2005/03/16 :  13:33:05  Show Profile Send Kmj a Private Message
Förresten, finns det möjlighet till support på träffen?
Jag skulle vilja att någon mer kunnig tog en till på min integrerade förstärkare för att se om det är möjligt att bara plocka ur fjärrstyrningskretsarna och flytta dem till ett försteg.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/03/16 :  20:53:55  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag kommer tyvärr inte.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/16 :  23:45:11  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Men :( du som skulle köra o allt?

Nu tyckte Esl att jag skulle släpa med mitt ice-bygge. Så det blir kanske ännu ett. Då ett förstagångsbygge. Skulle vara skoj o se vad folk tycker och kanske se om man gjort rätt (om det inte smällt innan ;)
Vad tycker ni?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/03/17 :  12:35:24  Show Profile Send mace a Private Message
Medelst rådjursögon, en grillad kylling och en schysst BiB i kylskåpet när kärestan kommer hem från jobbet på Lördagkvällen så är jag nu med bil

Kör upp till Göteborg på förmiddagen, med reservation för bil- och/eller kropps-haveri

Tack till EngelholmAudio för hjälpen innan, synd att Du inte kan komma

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/03/17 :  13:22:58  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Skönt det löste sig för dig, Mace.
Hade varit kul att tjata lite med dig under bilresan!

Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/03/17 :  13:25:17  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Vad är detta !!!!! Ingen Engelholm Audio = Ingen EALS-3 Detta som jag såg som en given höjdpunkt på träffen Eller kommer Amatören upp med dem?

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1784 Posts

Posted - 2005/03/17 :  16:34:37  Show Profile Send Amatören a Private Message
quote:
Eller kommer Amatören upp med dem?
Tyvärr upptagen aktuell helg (äldsta dottern fyller jämnt).

Finns det någon från södra delarna som ska dit och har plats över för EALS-3 så hör av er!

"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/03/18 :  00:03:02  Show Profile Send ILLY a Private Message
attans, EALS-3 hade jag sett fram emot.

Tänkte tillägga att min H/K-cd nog börjar bli såpass moddad att den kan få platsa på en DIY-träff trots allt. Så, om det finns behov av fler signalkällor så får den följa med. Finns det redan så det räcker så får den stanna hemma.

Jag tycker allt att den börjar låta riktigt skapligt nu. Inte Bernt-klass än, men det vore kul att höra hur långt efter den egentligen är...

Militant cyklist.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/03/18 :  07:30:05  Show Profile Send mace a Private Message
Var finns de mest nordliga EALS-3'orna i skåne ??

M

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/18 :  10:56:15  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Mace; Malmö, du får åka ner och hämta dem där ;)

// Min "läggning"
Go to Top of Page

DAVE_HB
Member

180 Posts

Posted - 2005/03/18 :  11:00:28  Show Profile  Visit DAVE_HB's Homepage Send DAVE_HB a Private Message
Får EALS-3 plats i en sitt&träng BX så skulle de kunna åka med Ranefjord och mig. Hur stora är de egentligen?

- Hjälper Holographic Audio, Larsen Hifi samt Bremen
- Admin på Faktiskt.se
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/03/18 :  11:12:01  Show Profile Send mace a Private Message
En BX slukar ALLT Älskade den bilen!!!, nästan lika mycket som LNA'n

OTM

Mr 500!
Go to Top of Page

megalomaniac
Member

130 Posts

Posted - 2005/03/18 :  11:15:02  Show Profile Send megalomaniac a Private Message
Jag är också lite sugen på att komma ner till goa Göteborg och spisa härliga alster.

EDIT: men jag blir inte klar med mitt ICE-bygge tills dess då ingen mentor har anmält sig frivilligt, så jag blir hemma. Nästa gång möjligen...

Problemet är att mitt Ice-bygge ligger i komponenter och jag har inte all samlad kunskap för att färdigställa det innan deadline... och så tycker jag att Hififorum mer eller mindre är översvämmat av folk som vill ha hjälp med sina Ice-byggen, så jag har inte haft mod att kalla på någon mentor än =)

Känner någon sig manad så kan jag däremot ta med mig mitt Classic 8.0 chassie och alla komponenter så gör vi en Ice-Power-How-To på träffen.

Detta vore jätteskoj om genomförbart. En gammal kompis bor nämligen ett stenkast från SKF och det finns övernattningslägenhet att begagna... jag bor i Sundsvall om någon sedan är intresserad av att åka med. En förutsättning är att jag får bygga/byggd Icen, annars kan jag inte lova att jag är på plats =)

Good enough, är bra nog...

Edited by - megalomaniac on 2005/03/25 20:48:12
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/03/18 :  11:21:08  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag hade tänkt beslagta EALS-3 denna helgen för att utföra mätningar och slutkontrol/dokumentering för att på så sätt kunna sätta högtalaren i skarp version. Dvs EALS-3 åker till KKrona den 1'e april.

Är trycket stort och nån till och med gör jobbet att dra med sig högtalaren och dema den skall jag inte sätta stopp för entusiasmen och engagemanget.

Den som kör EALS-3 till träffen kan få bensinpengar för att köra den tillbaka ända till Karlskrona! Alla problem lösta. Eller?

Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2005/03/18 :  14:54:17  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
EA, du menar att du vågar släppa iväg din baby utan att närvara själv..?!?
Du är medveten om att Bernt o jag kommer att ha våra Infected-skivor redo med volymkontrollerna låsta..
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1784 Posts

Posted - 2005/03/18 :  17:52:17  Show Profile Send Amatören a Private Message
quote:
EA, du menar att du vågar släppa iväg din baby utan att närvara själv..?!?
Du är medveten om att Bernt o jag kommer att ha våra Infected-skivor redo med volymkontrollerna låsta..
Ähm, det är MINA jättebebisar (sa han lite stött)
I ett tidigare inlägg har jag sagt att dessa ex. endast får utsättas för Leonard Cohen, Eva Cassidy, Stacey Kent o. likn.
quote:
Får EALS-3 plats i en sitt&träng BX så skulle de kunna åka med Ranefjord och mig. Hur stora är de egentligen?
Baslåda 875x460x300, topplåda 360x325x300. Går lätt att separera bas- och topplåda.
Högtalarna finns i Sölvesborg, som ligger i västra Blekinge, när de inte är ute på turné.

"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"
Go to Top of Page

DAVE_HB
Member

180 Posts

Posted - 2005/03/18 :  18:23:50  Show Profile  Visit DAVE_HB's Homepage Send DAVE_HB a Private Message
Amatören: om du vågar släppa iväg dem så verkar det görbart! Ranefjord är ju van demare av finare prylar så han tar det nog varsamt.

- Admin på Faktiskt.se
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1784 Posts

Posted - 2005/03/18 :  18:57:06  Show Profile Send Amatören a Private Message
quote:
Amatören: om du vågar släppa iväg dem så verkar det görbart! Ranefjord är ju van demare av finare prylar så han tar det nog varsamt.
Självklart så vågar jag släppa i väg dem i sådant eminent sällskap
Måste bara synka det med EA först.

Förresten, jag har utsatt EALS-3 både för ASO-Geldis "Dean Peer" och även "Phoenix", för att inte tala om "Pyro Pipes", så lite "Infected" betraktar jag som uppvärmning

Go to Top of Page

DAVE_HB
Member

180 Posts

Posted - 2005/03/18 :  21:55:19  Show Profile  Visit DAVE_HB's Homepage Send DAVE_HB a Private Message
Finemang! Jo vi får synka det med EA. Ska vara datorlös till nästa måndag så det får fixas då i s f. Vi håller tummarna.

- Admin på Faktiskt.se
Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000