HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Program för att ta en bild på skärmen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/02/26 :  10:57:48  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jag söker ett eller det program man använder när man tar "ett kort" på det som för tillfället är på bildskärmen (datorns bildskärm). Missförstå mig rätt nu... jag använder inte en kamera utan jag vet att det ska finnas ett program som "Ctrl" + "Copy" allt det som för den stunden befinner sig på skärmen. Vad heter programet och vart kan jag ladda ner det? Ska nämligen "fota" min mätningar med TacTen...

Unkan
Member

119 Posts

Posted - 2005/02/26 :  11:18:16  Show Profile  Visit Unkan's Homepage Send Unkan a Private Message
Tryck "Print Screen" på tangentbordet -> Öppna valfritt bildbehandlingsprogram (T.ex. Paint) -> Välj klistra in.

Finns säkert särskillda program med andra finesser också, www.download.com har nog några om du söker på "screen capture eller nått.

//Mvh. Daniel
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/02/26 :  11:29:06  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Hihi... aj f-n var det så lät. Lås tråden snabbt så inte alla hinner läsa att jag är så okunnigt... kunskap är mackt
Go to Top of Page

Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare

238 Posts

Posted - 2005/02/27 :  11:33:01  Show Profile  Visit Jonas@Ljudmakarn's Homepage Send Jonas@Ljudmakarn a Private Message
Håll in "alt" samtidigt så kommer bara det aktiva fönstret med.

//Jonas Ljudmakarn
http://www.ljudmakarn.se http://www.facebook.com/ljudmakarn
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/02/27 :  14:52:41  Show Profile Send Merkurius a Private Message
OK
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000