HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Behöver tips om flerkanalsslutsteg - TA BORT
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

GRHE
Starting Member

9 Posts

Posted - 2005/02/25 :  12:20:59  Show Profile Send GRHE a Private Message
Jag funderar på att byta ut mitt Rotel 1095 femkanalsslutsteg mot något vassare och behöver råd. Min anläggning består av Denon A11, Rotel 1098 processor (är mycket nöjd med den), Rotel 1095, Magnaplaner MG 1.6 fronthögtalare och även Magnas center och bakhögtalare. Kablar är genomgående Purist Audios Musaeus och racket är ett Schroer & Scroer Fly. Jag lyssnar på blues, jazz (även fusion), rock samt klassiskt dock ej 1700-talsmusik. Skivvalet är blandat men föredrar audiofilskivor av hög kvalitet.

Jag har funderingar på Krells Showcase och Theta Dreadnaught II, som båda ligger i drygt 60' klassen. Alla tips är välkomna.

Edited by - GRHE on 2005/03/04 14:41:32

Jogus
Member

79 Posts

Posted - 2005/02/26 :  10:33:29  Show Profile  Visit Jogus's Homepage Send Jogus a Private Message
Hej!

Ta en lyssning på Bladelius Grendel.
Den låter oerhört bra för pengarna.
Priset 69 000:- i 5-kanals utförande.

/Johan

Lefflers arbetare
www.lefflers.se
Go to Top of Page

MikaF
Member

146 Posts

Posted - 2005/02/26 :  11:58:29  Show Profile Send MikaF a Private Message
Varför inte Kolla in Atolls 3- kanalsslutsteg?? test kommer i april numret av Hifi & Musik. (tillsammans med processor).


MVH/Mikael

Driver Top HiFi
Go to Top of Page

GRHE
Starting Member

9 Posts

Posted - 2005/02/26 :  14:12:47  Show Profile Send GRHE a Private Message
Tack Jogus och MikaF för tipsen.

Beträffande Grendel så är det något som jag även funderat på men Atolls 3-kanalare räcker inte eftersom jag tänkte mig ha två slutsteg, men det är ju ett alternativ, som tål att fundera på.
Go to Top of Page

GRHE
Starting Member

9 Posts

Posted - 2005/02/26 :  14:13:49  Show Profile Send GRHE a Private Message
Tack Jogus och MikaF för tipsen.

Beträffande Grendel så är det något som jag även funderat på men Atolls 3-kanalare räcker inte eftersom jag tänkte mig ha två slutsteg, men det är ju ett alternativ, som tål att fundera på.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000