HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dieter Burmester, bilder 78-90
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

buffy
Member

156 Posts

Posted - 2005/02/22 :  11:52:13  Show Profile Send buffy a Private Message
Jag skulle gärna vilja få lite tips på vart jag kan hitta bilder på Burmesters amps och preamps, men endast från 78-, när han "började", och fram till 90-.

Vet någon också vem som designar hans produkter, han själv?, och är det en och samma designer som skapat burmesterlooken?

Tacksam för alla svar.

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/02/22 :  12:41:59  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Looken är ursprungligen Dieters egen om jag fattat det rätt. under åren har man dock anlitat hjälp och vid två tillfällen sökt ta sig ur krom-looken. I Burmesters "museum" i Berlin finns designprov från tjusiga saker i matt grå täljstensliknande saker i ren design. Båda dessa tillfällena sjönk försäljningen drastiskt varför man fortsatt med kromet...

Jag tror inte det finns någon sida med arkivbilder på samtliga produkter. Kanske en privatsida på nätet någonstans? Du får leta.

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

buffy
Member

156 Posts

Posted - 2005/02/22 :  14:01:30  Show Profile Send buffy a Private Message
Tack för informationen.
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2005/02/22 :  17:00:49  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
En affär öppnade i Marbella med Burmester som huvudprodukt i september i fjor. Jag var aldrig inne, men tittade in genom fönstret flera gånger efterstängningsdags. Såg både häftigt och dyrt ut. I januari var butiken stängd, tömd, med skylt "uthyres" i fönstret.....
Ett kortlivat äventyr för den/de som öppnade. Retar mig lite att jag aldrig gick in, eller fick reda på ifall sakerna såldes ut i konkurs eller nåt. Nåja, hade väl förmodligen inte haft råd ens med konkurspriser på burmester...hihihi

Artphotography
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2005/02/22 :  19:39:56  Show Profile Send eliot a Private Message
Här finns en "time-line" på Burmesters produkter:
http://www.burmester.de/english/service/history.html

Mvh,
Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2005/02/22 :  22:53:31  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Intressant sida, B99 slutades tillverka 2004. Kommer det en ny toppmodell då eller kan det vara ett "tryckfel" på websidan?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000