Author |
Topic |
|
buffy
Member
156 Posts |
Posted - 2005/02/22 : 11:52:13
|
Jag skulle gärna vilja få lite tips på vart jag kan hitta bilder på Burmesters amps och preamps, men endast från 78-, när han "började", och fram till 90-.
Vet någon också vem som designar hans produkter, han själv?, och är det en och samma designer som skapat burmesterlooken?
Tacksam för alla svar. |
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
Posted - 2005/02/22 : 12:41:59
|
Looken är ursprungligen Dieters egen om jag fattat det rätt. under åren har man dock anlitat hjälp och vid två tillfällen sökt ta sig ur krom-looken. I Burmesters "museum" i Berlin finns designprov från tjusiga saker i matt grå täljstensliknande saker i ren design. Båda dessa tillfällena sjönk försäljningen drastiskt varför man fortsatt med kromet...
Jag tror inte det finns någon sida med arkivbilder på samtliga produkter. Kanske en privatsida på nätet någonstans? Du får leta.
mvh
. |
www.hificonsult.se http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/ |
|
|
buffy
Member
156 Posts |
Posted - 2005/02/22 : 14:01:30
|
Tack för informationen. |
|
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2005/02/22 : 17:00:49
|
En affär öppnade i Marbella med Burmester som huvudprodukt i september i fjor. Jag var aldrig inne, men tittade in genom fönstret flera gånger efterstängningsdags. Såg både häftigt och dyrt ut. I januari var butiken stängd, tömd, med skylt "uthyres" i fönstret..... Ett kortlivat äventyr för den/de som öppnade. Retar mig lite att jag aldrig gick in, eller fick reda på ifall sakerna såldes ut i konkurs eller nåt. Nåja, hade väl förmodligen inte haft råd ens med konkurspriser på burmester...hihihi |
Artphotography |
|
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2005/02/22 : 19:39:56
|
Här finns en "time-line" på Burmesters produkter: http://www.burmester.de/english/service/history.html
Mvh, Eliot |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
|
Mikael2
Member
1431 Posts |
Posted - 2005/02/22 : 22:53:31
|
Intressant sida, B99 slutades tillverka 2004. Kommer det en ny toppmodell då eller kan det vara ett "tryckfel" på websidan? |
|
|
|
Topic |
|