HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sennheiser HD 650 (Silver)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2005/02/20 :  17:03:05  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Verkar som om jag lyckats att placera en ny tråd på det "gamla" forumet?? Skulle kolla svar men hitta inget?


Då tar jag det en gång till...


Var inne på Hifiklubben tidigare i veckan och snackade lite högtalare. Jag kom på att jag även ville uppgradera min lurar hemma till ett par "riktiga". Säljaren fråga i vilken prisklass jag kunde tänka mig och jag svarade att upp till 3k kunde jag sträcka mig. Då rekomendera han Sennheiser HD 600 för 2395:- Jag tyckte det lät som ett bra pris då man hört och läst mycket gott om dessa lurar. Jag frågade om prisraset berodde på de nya HD 650 och så låg det till. Jag frågade då priset på de nya och fick svaret att HD 650 gick på 4300:- pix.

Jag sa att jag skulle återkomma vid lön och köpa HD 600, jag gick hem och sökte spec och skillnaden på HD 600 och HD 650. När jag letade efter HD 650 via Pricerunner.se fick jag en chock. Massor av ställen säljer HD 650 för 2800:- och upp. Bland annat så säljer ett svenskt "dator och tillbehörs" företag till synes SAMMA lurar för 2 olika priser? HD 650 (Silver), kostar 2795:-, medens ett par "Sennheiser, 300 ohm, 3m kabel" kostar 3895:-

Jag slog upp Sennheisers hemsida och letade efter olika utföranden av HD 650 med hittade bara en version. Jag har ringt Lefflers HIFI och frågat pris på HD 650 och fick samma cirka pris som hifiklubben, dvs, 4500:-. De flesta "riktiga" hifi butiker har detta riktpris. Nu till min fråga, vet ngn om det finns mer än ett utförande av HD 650? Eller är det bara till att slå till på inwarehouse "hemma" sektion och tjäna cirka 1100 pix på köpet??

Kommer att spara och återskapa denne tråd tills den stannar ;) Admin, kan man fortfarande skapa nya trådar på det gamla forumet??

Låter det?? BRA!

Edited by - SpLiX on 2005/02/20 18:43:48

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/02/20 :  17:23:56  Show Profile
Du har ju en exakt likadan tråd i personlig hifi, varför göra en till?

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2005/02/20 :  18:41:23  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Såg inte att Pac flyttat den....

Låter det?? BRA!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000