HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 X-Can v3 - något att rekommendera?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2005/02/19 :  02:42:34  Show Profile Send Mickeman a Private Message
Hur stor uppryckning är det mot v2 som ju ar bra men inte fantastisk?

Har möjlighet att köpa en bättre begagnad för 2-2500 och det är ju ett ok pris...

Någon som har lyssnat på den?

Mvh Mikael

Think what's inside the box!

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2005/02/19 :  15:15:10  Show Profile Send Gebex a Private Message
Jag har inte uppfattat det som att förbättringen är så stor. Men om du får tag på den för 2000 så bör du nog slå till. I annat fall så får du gärna PM:a mej om vem som säljer så kanske jag slår till
Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2005/02/19 :  16:18:37  Show Profile Send Mickeman a Private Message
2600 står priset i nu, skall se om jag kan drämma ner det lite till, skickar honom vidare till dig ifall jag bestämmer mig för något annat

Think what's inside the box!
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/02/19 :  18:39:18  Show Profile Send karlstorck a Private Message
Jag har inte hört v2:an, men det finns de som säger att skillnaden är stor, och de som säger att skillnaden inte är så stor. Det enda jag har att säga är att v3:an är himla bra.

Kalle
Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2005/02/19 :  19:00:21  Show Profile Send Mickeman a Private Message
Ålright - det låter ju toppen. Vad för lurar kör du med den? Hade tänkt mig mina HD590.

Think what's inside the box!
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2005/02/19 :  21:36:22  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message
Kör v3 till mina HD600 och kan bara säga att jag är mkt nöjd!
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/02/20 :  08:12:22  Show Profile Send karlstorck a Private Message
Kör med Senn HD580 och Grado sr325. Båda mycket bra kombinationer.

Kalle
Go to Top of Page

induce
Member

98 Posts

Posted - 2005/02/20 :  15:29:01  Show Profile  Visit induce's Homepage Send induce a Private Message
Kombinerat min V3:a med HD580, HD650, HD650 med Zu Mobius och Alessandro MS2. Tycker den presterar bra med alla kombinationer. Har tyvärr ingen annan förstärkare jag kan jämföra med.
Go to Top of Page

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2005/02/20 :  18:50:45  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Har också tänkt köpa V3 modellen. Enligt Musical Fidelitys hemsida är specen exakt lika på siffer prestanda lemman V2 och V3. Fick dock tipset från Lefflers Hifi att man skulle byta ut medföljande strömadapter till en "riktig" powersupply som M-Fidelity säljer. Ger mer svärta och stramar upp basen en bit till... Själv tänker jag börja med enbart X-Can V3, att slänga ytterliggare 3500 direkt på en separat strömdel tär sig lite överdrivet då jag inte har ngt att jämföra med.

Finns det ngn som annars kan tipsa om ngn annat märke? Såg att tex Vincent-tac KVH 111 säljs för 4k, den har ett bredare spektra, mer kräm, men ser ut att färga ljudet betydligt mer..

Låter det?? BRA!
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/02/21 :  06:09:08  Show Profile Send karlstorck a Private Message
Regas hörlursförstärkare har ett för priset (2100:-) bra rykte. Har inte själkv provat den dock. Lefflers har en Vincent också. Den har ett för priset mindre bra rykte (och dessutom två volpottar, en för varje kanal), men jag har inte provat den själv.

Kalle
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2005/02/21 :  14:55:10  Show Profile Send snare2 a Private Message
Jag kör med v2:an med HD600 lurar & jag tycker att det låter bra.
v3:an ska ha lite lägre brus & lite bättre steg för knepiga lurar.

När jag povade v3:an så tyckte jag att det inte var så stor skillnad. Det jag dock lade märke till var att den verkade vara känslig för vibrationer, när jag knackade på den så ringde det i lurarna som fasen..vet inte om det ska vara så men v2:an är inte lika känslig på samma sätt.
Go to Top of Page

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2005/02/24 :  09:32:42  Show Profile Send SpLiX a Private Message
En billig V2 om den är kvar.
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=23258

Låter det?? BRA!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000