Author |
Topic |
Drem
Member
696 Posts |
Posted - 2005/03/25 : 20:41:34
|
TOOL:
Jag vågar knappt fråga vad en sån kostar? |
Just nu: Musik: Bladerunner OST Film: "Jimmy P" [BLURAY]
Musik- och Filmanläggning
|
|
|
Drem
Member
696 Posts |
Posted - 2005/03/26 : 03:05:59
|
Vad tror ni om Myryad MDP500? |
Just nu: Musik: Bladerunner OST Film: "Jimmy P" [BLURAY]
Musik- och Filmanläggning
|
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2005/03/26 : 12:57:43
|
Eftersom Copland steget är sålt... Vincent SAV-C2. Verkar som de har fått bukt med brusproblemet i föregångaren C1. C2 har, till skillnad från C1, obalanserade utgångar, vilket kan vara en fördel om man vill behålla sina slutsteg.
|
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
|
|
Yve
Member
88 Posts |
Posted - 2005/04/01 : 19:47:23
|
Detta är lite OT men en 7.1 ingång är ju mest till för SACD och DVD-A, så jag undrar om det finns någon bioprocessor som kan dekoda båda dessa format. Jag vet att det finns märken så som tex Meridian som klara av DVD-A men jag har ännu inte stött på någon som kan båda. Detta skulle bara vara intressant om bioprocessorn även har en inbyggd digital rumskompensator eller som Accuphase där man kan koppla till sådana (Accuphases egna rumskompensator har bara tvåkanaler så man behöver ju några stycken ). |
MVH Yve
Knowledge comes, but wisdom lingers ... --Alfred, Lord Tennyson |
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2005/04/02 : 08:46:14
|
Skulle det inte duga med tex Denon dvd-3910? |
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
|
|
Yve
Member
88 Posts |
Posted - 2005/04/02 : 11:03:14
|
Vad jag vet har inte Denon DVD-3910 rumskompensering och då blir det att Denon DVD-3910 gör om SACD/DVD-A till analoga signaler. Dessa förs över till bioprocessorn som i sin tur gör en A/D-omvandling för all rumskompensering görs digitalt och sedan omvandlar tillbaka till analogt igen. Att göra D/A-omvandlingar flera gånger i en kedja känns både ineffektivt (sämre ljud) och dyrt. |
MVH Yve
|
|
ea poe
Member
74 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 17:22:53
|
Titta på följande Meridian försteg! Kostar en del men.....
http://www.meridian-audio.com/p_568.htm
&
http://www.meridian-audio.com/p_861_v4.htm
Jag har själv lyssnat på 568:an med Earthquake slutsteg & Infinity Kappa 9 högtalare rummet runt. Det låter otroligt bra!
|
/Marantz 7005 ,Marantz UD-5005, 3st Infinity Kappa 5, Modulus stativare nu som Bi-ampade frontar + Subwoofer.TARA LABS Prism 2200SUB Kabel Eichmann six series 2(frontar Emit K) + Eichmann Four Series 2 (Frontar mellan/bas) + Tara Labs Nexa(surround) Rega 3 + Ortofon super Om 20, Rega Fono RIIA/ |
|
|
Harry_up
Member
1593 Posts |
Posted - 2005/04/06 : 12:31:22
|
Yve Du kan köra digitalt ut ifrån en Meridian ex. vis 565Z3, 568, eller 568.2 och direkt in digitalt i 3 st Behringer processorer och därefter bara löda ihop en passiv volymkontroll (7.1 dvs 8 gangad pot). Balanserna får du ställa i Behringrarna. Inte så häftigt dyrt 565 går att få tag på för under 10' och 3 processorer kostar väl 3500 st eller nått. Sedan får du ta ut 7.1 ifrån allt framtida analogt direkt till de analoga ingångarna på Behringergrunkorna. 7.1 finns inte digitalt ut om man inte använder typ Pionner DVD och Reciever ihop, viket låter rätt så ok det med om man väljer dom största. Men då har du en mycket enklare rumskompensering. |
Inget är så bra så att det inte borde bytas ut. |
|
|
Yve
Member
88 Posts |
Posted - 2005/04/14 : 19:25:53
|
ea poe och Harry_up: Jag såg inte att någon av de Meridian spelarna klarar att spela upp SACD, samt så har jag hört att Meridian har sin egen variant av över förning av digital DVD-A.
När jag har läs mer om detta har jag hittat att i.LINK faktiskt kan överföra både DVD-A och SACD i 6-kanaler. Så jag tror att jag skall satsa på någon bättre Pioneer eller Denon och sedan invänta att det kommer någon bra bioprocessor (Tact, Lexicon mm) med i.LINK. Hittade ingen sådan på nätet vid en snabb sökning, men jag tror att det nog kommer snart. |
MVH Yve
|
|
Topic |
|