Det är väl inte så ekonomiskt om man seriekopplar dem. Då behöver man ju 4 st för att få uppmärkt kapacitans till dubbla spänningen. Då blir det billigare att köpa någon variant som klarar högre spänning direkt istället.
IMHO så är dom kondensatorerna inte riktigt bra nog till ett så fint bygge som ICE, jag hade lagt ett par hundra extra och fått bättre grejor (Mallory CGS, Sprague 36D, Rifa PEH169/200, Fisher & Taushe GMB för att bara nämna några). Absolut inga Black Gate eller liknande men en rejäl industrikonding gör susen!
Skulle dessa kondingar passa en bryggad GC? Det som oroar mig är max ripple current 3,5A. Måste jag köra en nädel per kanal, eller är det safe att hänga på två kanaler på samma nätdel?
kollade tillgängligheten på Elfa... :) det är bara att beställa! ca 3000 i fredags! köpte 10 st för att testa lite.
Mickeman: jag kör hellre med 100 000uF (10*10000) av dessa än 1*20 000uF rifa för samma pris... Av den enkla anledningen att Rifan har högre induktans samt högre inre resistans. Och det vill inte jag ha.. /esl
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel.