HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vad för nytta gör dessa möss?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2005/02/15 :  10:54:57  Show Profile Send Loopen a Private Message
Jamen jag tycker ju de är skitcoola.

Om de fungerar? Ingen aning

Vill ha
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/02/15 :  11:18:01  Show Profile Send Blue a Private Message
Kan tänka mig att dom kan ha viss effekt, men snygga? Skräddaren säger nej!

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/02/15 :  13:53:15  Show Profile Send Larsho a Private Message
Finns de i fler mus-tiga färger

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/02/21 :  18:27:59  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Nu känns det som om jag har fått hjärnblödning, eller Alzheimer-light.

WAF?

Om det hade varit WTF hade jag kunnat gissa mig till vad det skulle betyda.
Har också hört termer som imponansvärde.
Jag hänger inte med...
Men jag förstår funktionen med dem. Det svåraste i tillverkningen borde vara att göra så de inte läcker.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/02/21 :  18:52:21  Show Profile Send Baltazar a Private Message
Gaffa -> WAF står för Wife Aproval Factor eller Wife Acceptance Factor, glömmer alltid bort vilket det är.
Du msåte ju hänga med i Internet-lingot
Nä, skämt å sido, det var inte länte sedan jag ocså kliade mig i huvudet över samma mysiska förkortning som återfanns i var och varannna tråd.

IMHO är en annan förkortning som vållade mig huvudbry under en längre tid.
Man vill ju liksom inte fråga och verka helt "onördig"

Fö, får man ju hoppas att konstruktören av sina högtalare har vett nog att slänga ihop en konstruktion som inte kräver dylika prylar uppe på högtalarna

Mvh / Christian


Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/02/21 :  18:55:36  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
quote:
Fö, får man ju hoppas att konstruktören av sina högtalare har vett nog att slänga ihop en konstruktion som inte kräver dylika prylar uppe på högtalarna
Finns nog INGA konstruktioner som kräver möss. Däremot får man en ljudpåverkan med dom (troligen utstrålning och ev dämpning av låda även om jag är skeptisk till det sista) och om den kan man ju tycka eller inte.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2005/02/21 :  19:12:25  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Well.. de är ju helt okej att titta på, och fungerar gör de kanske också. Men att lägga lika mycket på en lädersäck med nått tungt innehåll som man skulle lägga på ett par nya Atacama Nexus-stativ.. Knappast!

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/02/21 :  19:17:12  Show Profile Send Baltazar a Private Message
quote:
Finns nog INGA konstruktioner som kräver möss. Däremot får man en ljudpåverkan med dom (troligen utstrålning och ev dämpning av låda även om jag är skeptisk till det sista) och om den kan man ju tycka eller inte.


Ok, låt mig omformulera mig; Jag hoppas(och tror) att inga eller få högtalarkonstruktioner är sådana att en högtalare presterar bättre med tyngder uppepå om dom i övrigt används som de är tänkta att användas.

Mvh


Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/02/21 :  21:35:43  Show Profile Send CC a Private Message
Lite personliga erfarenheter... Jag hade tidigare ett par Avance signatur 8MkII. Dessa hade ett hålutrymme avsett för sand eller dylikt i dess bottenskikt. Naturligtvis fyllde jag upp dem internt å upptäckte att mellanregistret "dödades" helt. Först när jag tömt dem på nästan 10kg sand började det bli bättre...
Men en kompis kom förbi o sade att jag skulle ställa plastpåsarna med sand på ovansidan istället! O visst, DET fungerade! Klart mycket snyggare diskant, tjatare bas men mellanregistret opåverkat (vad jag kunde bedöma). Att det sedan inte såg riktigt klokt ut.. Och skillnaden vart ändå inte värt kontra utseendet att ha ICA-påsar på lådorna...

Sedan löste jag problemet med att skaffa ett par Respons Inga sandsäckar behövs där

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000