Author |
Topic |
Loopen
Member
621 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 10:54:57
|
Jamen jag tycker ju de är skitcoola.
Om de fungerar? Ingen aning
Vill ha |
|
|
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 11:18:01
|
Kan tänka mig att dom kan ha viss effekt, men snygga? Skräddaren säger nej!
: ) |
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 13:53:15
|
Finns de i fler mus-tiga färger |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Baltazar
Member
887 Posts |
Posted - 2005/02/21 : 18:52:21
|
Gaffa -> WAF står för Wife Aproval Factor eller Wife Acceptance Factor, glömmer alltid bort vilket det är. Du msåte ju hänga med i Internet-lingot Nä, skämt å sido, det var inte länte sedan jag ocså kliade mig i huvudet över samma mysiska förkortning som återfanns i var och varannna tråd.
IMHO är en annan förkortning som vållade mig huvudbry under en längre tid. Man vill ju liksom inte fråga och verka helt "onördig"
Fö, får man ju hoppas att konstruktören av sina högtalare har vett nog att slänga ihop en konstruktion som inte kräver dylika prylar uppe på högtalarna
Mvh / Christian |
|
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/02/21 : 18:55:36
|
quote: Fö, får man ju hoppas att konstruktören av sina högtalare har vett nog att slänga ihop en konstruktion som inte kräver dylika prylar uppe på högtalarna
Finns nog INGA konstruktioner som kräver möss. Däremot får man en ljudpåverkan med dom (troligen utstrålning och ev dämpning av låda även om jag är skeptisk till det sista) och om den kan man ju tycka eller inte.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
UnholyRishna
Member
409 Posts |
Posted - 2005/02/21 : 19:12:25
|
Well.. de är ju helt okej att titta på, och fungerar gör de kanske också. Men att lägga lika mycket på en lädersäck med nått tungt innehåll som man skulle lägga på ett par nya Atacama Nexus-stativ.. Knappast! |
Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-) |
|
|
Baltazar
Member
887 Posts |
Posted - 2005/02/21 : 19:17:12
|
quote: Finns nog INGA konstruktioner som kräver möss. Däremot får man en ljudpåverkan med dom (troligen utstrålning och ev dämpning av låda även om jag är skeptisk till det sista) och om den kan man ju tycka eller inte.
Ok, låt mig omformulera mig; Jag hoppas(och tror) att inga eller få högtalarkonstruktioner är sådana att en högtalare presterar bättre med tyngder uppepå om dom i övrigt används som de är tänkta att användas.
Mvh |
|
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
Topic |
|