Author |
Topic |
vole
Member
515 Posts |
Posted - 2005/02/12 : 23:45:07
|
pse300b, det ser inte illa ut det där ! Som jag skrev i en tidigare tråd -Ibland så önskar man att man hade kunskap att hålla i en lödkolv och läsa schema ! Skulle varit skoj att slänga ihop ett sådant och sett hur man uppfattade det. |
All strävan efter liv, leder till lidande !
"Why keep asking questions when your head is full"
|
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 02:48:05
|
"Blue" är väl sanningen på spåren, man söker lite mera punch i ljudet därav ett tightare slutsteg om man tycker att rörljudet blir för lulligt i främst botten. I mångt och mycket är det nog en smak- och vane- sak och vila tillkortakommanden man lättast kan leva med. |
Bravo |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 10:24:46
|
vole: Eliots försteg heter Convergent Audio Technology SLI Ultimate Preamplifier Mk II (Om han inte bytt) |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
vole
Member
515 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 13:28:04
|
Bernt, ok ! Du som är en van DIY´re, är detta något att rekomendera till en "Man" som har sparsamma kunskaper att löda och läsa schema ? Skulle absolut vara skoj att testa och bygga något eget, även om jag är nöjd med det jag sitter på för tillfället. |
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 13:34:07
|
Ska man bygga med rör är det helt klart lämpligt att börja med ett försteg. Varning utfärdas dock för livsfarliga spänningar i alla byggen med rör. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
vole
Member
515 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 15:02:07
|
eliot, det var inget dåligt försteg du sitter med
Bernt, man kanske skulle ta och försöka sig på det pse300b byggt, vad tror du kostnaden skulle bli för att bygga ett sådant ? Kan kanske även höra med dig om du möjligtvis vill agera "bollplank" om det visar sig att man ger sig på det. |
|
|
|
eliot
Member
1398 Posts |
|
Topic |
|