Author |
Topic  |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2005/02/09 : 14:01:23
|
Snyft, snyft Vår kära Croft kontrollförstärkare har tystnat idag, hade just provat att driva med NLE'n så kanske Croften dog av ren ilska  Hur som haver, en del rör glöder och loggans diod lyser den med, så ström kommer ju in Undrans om det kan vara så enkelt som att ett rör gått hädan
Har i alla fall mailat Amar hos Eminent audio för att se om han har några idéer som kan funka på distans eftersom jag INTE är så sugen på att skicka hela härligheten till England mospangbompank
Om det nu är ett rör som gått åt pipan så har jag en himla bra lösning Elektron rör som skiftar färg när de "dör".......! så även idioter kan byta ut dom......! men.....idioter kanske inte skall ner där o gräva heller 
Tystnaden är DJUUUUUP Får lyssna på lurar enbart eftersom Vi inte riktigt gillar ljudet som NLE+QUAD303 ger, de kanske inte funkar optimalt ihop
Tyck liiite synd om oss...snälla 

M
|
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
Edited by - mace on 2005/02/09 18:49:15 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts |
Posted - 2005/02/09 : 16:06:37
|
Vilket elände...
Börja med att kolla säkringarna, kanske är det en separat säkring till anodspänningen. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2005/02/09 : 17:23:10
|
Hejsan Bernt Det finns bara en endaste liten säkring och den är tyvär hel
Och jag som tyckte det var jobbigt med EN trasig ljudspridare i hemmet
Nu märker man hur beroende man är
M |
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2005/02/09 : 18:55:04
|
Nu fattar jag ÄNNU mindre  Kollar på trevlig inrådan att alla rör blir varma och glöder, låter den stå och mysa i 30 minuter medans Electroluxen står för musiken här hemma. Efter avslutad dammsugning ser jag att rören glöder tjusigt och känner att vartenda ett är varmt
Kanske skulle prova att koppla in igen.....    
Nu funkar det !!! Fattar noll, får skylla på glapp.....någonstans 
Kanske skulle funka bättre med en fet elkabel
GLÄDJE TILL ALLA och tackar för hjälp  
M |
Mr 500! |
 |
|
|
Topic  |
|