Började i går kväll att brusa svagt så jag slog av den. När jag sedan ikväll började titta närmare på den så fick jag okontrollerade konutslag som var helt orelatrade till insignal. (Signalkabeln var stundtals helt utdragen.)
De ligger i prisklassen jag kan tänka mig (mindre än 2000kr.) men ingen är perfekt. Med tanke på vad som hände med den förra är jag tveksam till Rila. Men den har effekten som krävs (270W). Hypex gillar jag eftersom jag tidigare har UcD-180 moduler till mina HFLS-1:or men samtidigt känns 75W i klenaste laget.
Tror ni man kan klara sig med 75W? Jag bor i lägenhet så det finns krav på maxvolym. Klarar en sådan förstärkare av t. ex. Matrix filmerna???
Vad det gäller Rila. Hade jag bara otur och kan lugnt köpa en ny eller kan jag räkna med mer problem? Någon som har erfarenhet?
Spelar ingen större roll med fjärr eller att lådan passar direkt då jag ändå ska bygga om lådan med tjockare väggar.
Alla åsikter är välkomna!
--- Mikael R
Hellre ett välljudande skatbo än en förgylld tegelsten.
Jag kör med nån rila kopia från fyndbörsen, kostade då 1600 kr.... den har nu mullrat ett par år utan problem, har t.o.m kört min TC 15 på den. den orkar med förvånansvärt bra för dom slantarna.
stice, Tack för tipset. Helt klart ett alternativ! Kan även vara aktuellt för kommande subbasäventyr.
asto: Bra att veta. Känns lite lugnare.
Ludde: Hmm lockande. Normalt sett skulle jag ha plockat fram lödkolven själv men har inte riktigt den tiden att gräva ner mig nu. Hittade mitt gamla kvitto och det visade sig att steget var mindre än ett år gammalt. Ska pröva lyckan med garantin och se vad de säger. Men hittar jag ingen användning för det så kommer ett pm.
--- Mikael R
Hellre ett välljudande skatbo än en förgylld tegelsten.