HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Första stärkar-projektet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ant2000
Starting Member

15 Posts

Posted - 2005/02/07 :  16:30:04  Show Profile Send ant2000 a Private Message
Hej!

Jag har tänkt att försöka mej på att bygga ett steg till en subbas för hembion. Jag har kikat runt en del här på forumet, och har sett att GainClone-förtärkare verkar vara ett lämpligt första projekt. Frågan är bara hur bra en sådan passar att använda som subbas-förstärkare.
Är det nån annan typ av steg som kanske passar bättre, som inte är superravancerad att bygga.
Har aldrig byggt ngt liknande förrut, kan dock löda...

Mvh
Björn

Tobias_Sv
Member

330 Posts

Posted - 2005/02/07 :  17:18:45  Show Profile  Visit Tobias_Sv's Homepage Send Tobias_Sv a Private Message
Tja

AMP2 på www.41hz.com borde funka utmärkt som subbasförstärkare.

Upp till 1000W/4ohm och kittet kostar €89+frakt och då ska det kompletteras med nätdel (trafo osv).

/Tobbe

Go to Top of Page

Ludde
Member

279 Posts

Posted - 2005/02/07 :  19:42:40  Show Profile Send Ludde a Private Message
Jag ska försöka mej på att koppla ihop två stycken LM3886 och bygga mej ett subb steg... vi kanske skulle slå våra hjärnor ihop och bygga om du tror dej kretsen duger åt dej..

MVH Joakim
Go to Top of Page

ant2000
Starting Member

15 Posts

Posted - 2005/02/08 :  14:27:59  Show Profile Send ant2000 a Private Message
Det låter helt klart intressant!
Tror nog att den kretsen duger för mig, man måste ju börja nånstans.
Att det sen är ett sådant överkommligt pris på den gör ju inte saken sämre... :)
Go to Top of Page

Freddie
Member

322 Posts

Posted - 2005/02/08 :  19:27:09  Show Profile Send Freddie a Private Message
AMP 2 kittet är nog inte vidare lämplig som första förstärkare. Håller själv på att löda ihop en sådan själv, det är en del ytmonterat o.s.v. som gör det hela lite bökigare än vanligt. Dessutom blir eventuell felsökning jobbigare.

/Freddie

PS. En gainclone med LM3886 är perfekt som första förstärkare.
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2005/02/08 :  19:50:15  Show Profile Send primere a Private Message
Jag har försökt mig på amp1 och det är massor med ytmonterat och trixit jag har satt samman allt ska bara få nätdel sen vet jag om det funkar. Men jag rekomenderar inte amp .. till första projektet det är tufft och man svär i massor!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000