Jag har tänkt att försöka mej på att bygga ett steg till en subbas för hembion. Jag har kikat runt en del här på forumet, och har sett att GainClone-förtärkare verkar vara ett lämpligt första projekt. Frågan är bara hur bra en sådan passar att använda som subbas-förstärkare. Är det nån annan typ av steg som kanske passar bättre, som inte är superravancerad att bygga. Har aldrig byggt ngt liknande förrut, kan dock löda...
Jag ska försöka mej på att koppla ihop två stycken LM3886 och bygga mej ett subb steg... vi kanske skulle slå våra hjärnor ihop och bygga om du tror dej kretsen duger åt dej..
Det låter helt klart intressant! Tror nog att den kretsen duger för mig, man måste ju börja nånstans. Att det sen är ett sådant överkommligt pris på den gör ju inte saken sämre... :)
AMP 2 kittet är nog inte vidare lämplig som första förstärkare. Håller själv på att löda ihop en sådan själv, det är en del ytmonterat o.s.v. som gör det hela lite bökigare än vanligt. Dessutom blir eventuell felsökning jobbigare.
/Freddie
PS. En gainclone med LM3886 är perfekt som första förstärkare.
Jag har försökt mig på amp1 och det är massor med ytmonterat och trixit jag har satt samman allt ska bara få nätdel sen vet jag om det funkar. Men jag rekomenderar inte amp .. till första projektet det är tufft och man svär i massor!