Jag letar efter ett, två, fyra (x2)?? vettiga baselement till Dahlbergs långa neo-diskanter. Basreflex? Sluten? Dipol? Delning 400Hz eller strax därunder och gärna känslighet runt 90 dB. Pris är inte heller helt ointressant
Intressant! Vad har du för baskrav? Hur djupt? Vilket max SPL? Max lådvolym? Maxpris?
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Hmmm, sneglat lite på Peerlessbasen ni använder i EALS-3... och den uppfyller säkerligen alla kriterier du tar upp Sen är det ju så att man redan blivit avrådd att använda basreflex så vi får se.
Eltek har en "Dynabel" 12" Qts 0.60 (Dipol lämpligt?) 1494 NOK/4 st (köp fyra betala för tre). Kan tyvärr aldeles för lite sånt här...
Att skynda långsamt är ibland en bra ide. Det skulle inte förvåna mig om dom som kommer att bygga diskanterna faktiskt har element liggande som går att prova med. Mitt tips är att ta det lugnt, bygg diskanterna lyssna och tänk efter först, innan man sticker iväg och bygger allt färdigt i fantasin.