HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Hifi klubben i västerås
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rickard.v
Member

195 Posts

Posted - 2005/02/07 :  15:17:00  Show Profile  Visit Rickard.v's Homepage Send Rickard.v a Private Message
Jag har hört lite lösa rykten om ny hifiklubben butik i västerås.
Är det någon som vet något?? Behövs det någon kompanjon?? Jag har länge funderat på detta istället för livet på ABB.

Denon Dali Supra.

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/02/07 :  16:27:20  Show Profile Send Blue a Private Message
Ingen aning, men ABB... är inte det kul?

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2005/02/12 :  18:50:26  Show Profile Send Machine a Private Message
En ny butik öppnade igår på Östermalmsgatan. Mälardalens ljudinredning heter den. De säljer Arcam, audioquest, audiovector mm.
De har även mycket möbler från något som heter Hemmet, t.ex. Matbord och grejer. Annorlunda men kul att det kommer lite butiker till V-ås igen. Nu har vi ju två!
http://www.ljudinredningsbutiken.se/
http://www.peaudio.com

"Skit in - Skit ut"

Edited by - Machine on 2005/02/12 18:53:02
Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2005/02/12 :  20:33:07  Show Profile Send nl a Private Message
Det skulle vara kul med en ny Hifi-Klubben butik i Västerås. Det borde finnas marknad i den staden. Kanske skulle ställa upp som säljare på helgen. Å andra sidan så skulle jag inte sälja något, sittande i en fotölj och lyssna på musik hela dagen.
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/02/13 :  13:57:52  Show Profile Send Blue a Private Message
Kul idé att sälja både hifi (hembio) och möbler! Hoppas det går bra!

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2005/02/13 :  18:37:07  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
quote:
En ny butik öppnade igår på Östermalmsgatan. Mälardalens ljudinredning heter den. De säljer Arcam, audioquest, audiovector mm.
De har även mycket möbler från något som heter Hemmet, t.ex. Matbord och grejer. Annorlunda men kul att det kommer lite butiker till V-ås igen. Nu har vi ju två!



Jag hoppas att det kommer att gå bra, men jag är lite tveksam. En bekant besökte butiken, de hade kopplat in någon Rotel kombo, försteg och slutsteg som de spelade på. På samma bänk stod en integrerad från Rotel, den vill min bekant lyssna på. Det går inte fick han som svar, den är inte inkopplad..... Han brydde sig inte om attt argumentera utan satt kvar och lyssnade en stund, det lät ganska bra men något fattades, det visade sig att spadarna till baselementen inte satt på plats...

Jaja, säljarna kanske behöver bli lite varma i kläderna. Det blir nog bra till slut.
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2005/02/14 :  19:26:56  Show Profile Send Machine a Private Message
Jag var oxå där i helgen och fick liknande intryck som din kamrat. Det var 4 anläggningar som spelade men inte mycket att prova förutom det som ställts upp. Men det kanske blir bättre när säljarna fått testa ett tag.

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

TiGgR
Member

120 Posts

Posted - 2005/02/14 :  23:29:39  Show Profile Send TiGgR a Private Message
Men se där!! Dit måste man ju o titta lite!!

Kul när det finns mer än ett ställe att titta på HiFi på...

Men oj vi får ju inte glömma OnOff, Siba och Elgiganten!!!

/TiGgR.

Bara för att man lyssnar betyder det inte att man hör.....
Go to Top of Page

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2005/02/15 :  12:46:05  Show Profile Send Hjelm a Private Message
För att citera en av sveriges stora kulturpersonligheter, "Äntligen!"

Kul, bra placering jag kan cykla förbi där varje dag, hoppas de har något att dregla över bara.

Det är några från trakten härinne ser jag.

Hjelm
Go to Top of Page

Rickard.v
Member

195 Posts

Posted - 2005/02/15 :  14:35:41  Show Profile  Visit Rickard.v's Homepage Send Rickard.v a Private Message
Jo ja jag har också vart in på den nya butiken. Började med att kolla deras websida. Hmm där var det bara länkar till leverantörernas hemsidor trots att man gick in i olika menyer! Svagt!
I fredags var jag där när de öppnade. 4anläggningar varav en med små satteliter och subbas. Med mycket bas påskruvad så ljudet mer påminner om BRL. Mitt besök varade i ca2-3min. Inte så intressant tyckte jag! Dreggelfaktor=0

Denon Dali Supra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000