HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 förstöra saker för andra.. är utagerat nu.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/05 :  03:08:00  Show Profile Send mayro a Private Message
jag har nu skrivit till pac och bett att alla mina trådar skall tas bort.. Jag är less på detta..
Jag kommer inte skriva ett enda ord mera på en enda tråd...
om man läser trådarna så ser man anledningen... Detta skriver jag på båda trådarna angående denver.. Men om man läser tråden angående "denver hjälp" så förstår alla varför jag nu fattar detta beslut. Nu får det vara nog helt enkelt.
Jag skriver inte ett enda tips mera.. Samt fråga heller inte ett ord mer om detta inte styrs upp av ledningen för forumet.. högt i tak skall det va. Men att sitta medvetet och reta upp folk.. Detta skulle aldrig gjorts live kan jag lova.. Inte en chans...med bakom en dator kan o får man tydligen bära sig åt hur som helst..

Jag hoppas verkligen detta inte nu blir mitt fel utan att man ifrån forumets ledning går in denna gång och styr upp detta.. För om man inte kan få ha en tråd utan massa tjafs som inte ens rör saker o ting..

och fast man tyligare än faan själv skriver att man ENDAST vill ha relevanta svar. inte debbatinlägg., Ändå kommer dom. och snudd alltid finns det gemensamma nämnare till dessa hela tiden kritiska inlägg. det är några få som utmärker sig rätt ordentligt på detta sättet..
Jag vet inte hurdana ni andra här är. Men jag är inte typen av kille som bara sitter o tar skit från folk som inte ens har hyfs.. Utan till o med skall komma med larviga efterslängar..

Så mitt beslut är att absolut inte skriva en enda rad nu innan man tar tag i detta dravel..

Tack för skoj tid med kul inlägg samt annat.. Jag finns via PM tills saker blir lite uppstyrt.
MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/02/05 18:12:30

JockeWe
Member

151 Posts

Posted - 2005/02/05 :  08:21:34  Show Profile  Visit JockeWe's Homepage Send JockeWe a Private Message
mayro, det finns alltid folk som inte kan vara sansade - Det är svårt men det gäller att försöka sålla, många som skriver här behöver man inte ens bemöda sig om att läsa efter att man har sett deras poster ett tag. Se det som en 'uppgift', en tålamods och sållnings övning. Tråkigt är det men HELT normalt för ett öppet internetforum. (tyvärr) Kommer du ihåg "chattandet" för några år sedan? Då spekulerades det om det bara VAR knäppgökar som satt och kastade bort tid ... Samma knäppgökar fortfarande hehee. Ge inte upp mayro, sålla, sålla, SÅLLA!

____ ____
Joakim Wendel

Come visit my home page at http://www.violinist.nu
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/02/05 :  09:53:13  Show Profile Send mace a Private Message
Vare sig om en del håller med dig eller inte så sprider Du glädje och kanske en hel del bra idéer !!!! Du njuter av ljudet OCH av pillandet,
KAN DET BLI BÄTTRE ????

Och jag som hoppades på en liten bildserie av moddandet a Denver'n

Kör hårt

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

overhang
Member

321 Posts

Posted - 2005/02/05 :  10:05:54  Show Profile Send overhang a Private Message
Jag skrev precis i en annan tråd men fyller på här.
Det finns nog många som blir skeptiska då man blivit inlärd att bra saker måste kosta jättemycket pengar. Om sedan någon kommer och säger att dom fått till ett bra ljud ur en pryl för småpengar blir det omöjligt att ta in för vissa och då åker skygglapparna på. Men jag tror att det är många här som med intresse följer dina projekt och gärna skulle vilja fortsätta att göra det i framtiden.

Hoppas du vill forsätta skriva.

/Overhang

CA Azure 640c V2 => Xindack FA-1 => Arcam Alpha-10 => Xindack FS-1=> PMC FB1+

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61278
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2005/02/05 :  10:36:32  Show Profile Send Aton a Private Message
Vad är det här för en psycho-tråd? Kom ner på jorden! Du uppträder som prinsessan på ärten eller nåt. Vill man vara så överkänslig som du kan man inte delta i ett internet-forum. Vadå ledningen styra upp det hela? Skall de sitta 24/7 och hårdbevaka forumet bara för att inget sårande ord skall kunna publiceras? Internet blir aldrig IRL och därför kommer en hel del folk också vara mer frispråkiga i denna typ av konversationer.

Ta det onda med det goda. Hur mycket hifi hade du kunnat diskutera ensam framför din stereo om inte hifi-forum och liknande suveräna virtuella mötesplatser fanns?

edit:stavfel

Edited by - Aton on 2005/02/05 10:37:12
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2005/02/05 :  11:16:35  Show Profile Send govinda a Private Message
Barnens rätt i samhället!

Vad är det som säger att alla på forumet är vuxna kompletta människor
som alltid förstår allt och sig själv också
Det är en utopi

Alla är vi på olika stadier i livet, och alla lever i ett symbios med varandra,
vi kan inte klara oss utan mångfalden
Tålamod medmänskilghet samt en vilja att med enkla ord guida dom
som behöver stöd och hjälp.
Alla har vi varit naiva dumma

Så ge andra en chans, Att vara det också.

Mvh Anders

Edited by - govinda on 2005/02/05 11:19:53
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/02/05 :  12:19:54  Show Profile Send CC a Private Message
Fast en del "barn" borde få lite kölhalning
Inte för att jag tror att det hjälper...

Stå på dig mayro o låt dig inte nedslås utav enstaka personer/barn
Man räkna med påhopp i ett öppet samhälle, oavsett om det är rätt eller inte

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2005/02/05 :  12:22:10  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
mayro, välkommen till faktiskt.se.

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2005/02/05 :  12:33:34  Show Profile Send marens a Private Message
Jag tror att folk helt eneklt är rädda för att ha fel. Ta det inte personligt utan se det snarare som positivt att folk reagerar, det tyder ju på att de på något sätt tar det du säger på allvar, eftersom de blir så pass oroliga.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/05 :  18:11:47  Show Profile Send mayro a Private Message
Härmed stoppar vi tråden här.. Forumet har styrt upp saker o ting nu...

tack för PM samt inlägg av stöd.. Trevligt av er.. Och hoppas nu det blir en debattklimat med lite stil o trevnad..samt nyfikenhet över "det okända"

Det har ju drivit oss mäniskor dit vi är idag. Nyfikenheten.. Detta gäller också vår trevliga hoppy.. Så låt nu nyfikenheten leda till nya saker som kan få oss längre.. Sen tror jag absolut INTE det blir Denver som leder denna utveckling.. garvar gott..

Men vem vet??
Man ska aldrig säga aldrig sa man en gång.. Så jag lovar att aldrig säga aldrig..

/hängde ni med där??ler..)

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/05 :  19:26:59  Show Profile Send Leif B a Private Message
Ja inte är Denver en superspelare, men kan kanske bli det en dag.
Nu ska vi se, vad ska vi hitta på här då.... Lite moddning kanske.

mvh Leif B

Edited by - Leif B on 2005/02/05 20:59:17
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/05 :  19:52:09  Show Profile Send mayro a Private Message
Leif.. Gör dom småändringar jag gjort så der du efter dom.. Vincent ringde just här. Han lämnade sin ofixade och fick min som jag gjort iordning.. Han sa det är en mycket stor skillnad.. Så ge inte upp hoppet....Skattar...kör på med dom små grejor som räcker.. matrialet kostar 18 kr..för en brunn. sedan lite lim till en limpistol.. lite lödtenn för elektronik.. samt två timmar max..

Sen har den växt en del skulle jag väga påstå...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mwali
Member

171 Posts

Posted - 2005/02/05 :  22:44:48  Show Profile Send mwali a Private Message
Life in the fastlane, MAYRO... Din lilla dramaqueen...

Inget negativt menat, alltså!

Edit, stavfel...

Edited by - mwali on 2005/02/05 22:48:10
Go to Top of Page

Calle H
Member

147 Posts

Posted - 2005/02/05 :  22:47:35  Show Profile  Visit Calle H's Homepage Send Calle H a Private Message
Mayro: Jag är visserligen ny här, men gammal på surfande. Detta forum är till för välljud och jakten av den. Tyvärr försvinner detta i folks egotrippar, så istället för att leta efter vad som är bra, kämpar man för att just sina egna grejor är bättre än andras. Helt fel, så stå på dig. Folk som ställer frågor vill ha svar på dem, inte urspårningar. Själv trodde jag det kryllade av elektronikfolk här, men...

Tack för ordet.

/Calle

Med öl i gräset på en Opeth-konsert.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/06 :  10:15:43  Show Profile Send matte76 a Private Message
Allt om Denver-spelaren borde finnas på DIY?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000