HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 HiFiForum.nu på ny server!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/02/12 :  09:28:14  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Den enda saken som inte har blivit snabbare är sökfunktionen, allt det andra flyter på rätt bra.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/02/12 :  09:50:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Oj, oj, oj, nu är det bara 25 minuter kvar tills vi drar igång...

Gissa om jag går runt här med fjärilar i magen!

Nu håller vi tummarna!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/02/12 :  10:14:21  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Pac: Drar igång med vad
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/02/12 :  14:24:54  Show Profile Send U1 a Private Message
Pac: Just nu ser det ut som du/ni har lyckats!!!!

MvH
Johan
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/02/12 :  14:27:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
HiFiForum.nu har flyttat. Vi ligger nu hos en annan server provider.

Nu är vi klara och får köra med lite övervakning, det kan bli lite vingligt i början när det går så fort som det gör nu...

Man känner sig lite ovan vid farten...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2005/02/12 :  15:03:07  Show Profile Send bliss a Private Message
Vilket bra sätt ni skötte flytten på med löpande information etc! En stor eloge till dig/er!

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/12 :  17:03:14  Show Profile Send matte76 a Private Message
nu går det fortare! Hoppas det håller i sig..

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2005/02/12 :  17:57:32  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Verkar funka helt lysande Stort tack .

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2005/02/12 :  20:30:32  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Ser lite konstigt ut bara när man försöker gå in på www.hififorum.nu/forum och det står att hififorum.nu är stängt och vi fortsätter på www.hififorum.nu... Det stämmer ju, men det ser underligt ut. Där ser man sedan att forumet är på www2.hififorum.nu/forum, men det ser ut som en felstavning.

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/12 :  21:29:48  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Kan bara GRATULERA, PAC Och jag tycker det Känns BRA!!
//Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/02/12 :  22:09:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Tommypeters,
det ser kryptiskt ut det håller jag helt med om... Men om du går till www.hififorum.nu så hamnar du här... Lite magi som Meyer har fixat till genom en redirect från www.hififorum.nu till www2.hififorum.nu.
Vi kommer dock så småningom att vara tillbaks på www.hififorum.nu när flytten är fullständigt genomförd så jag har valt att skriva så. Men är det för tosigt så ändrar jag igen Det är bara ett par tangenttryckningar bort.

Så jag söker ett råd, skall jag skriva www.hififorum.nu som det står nu eller skall jag direkt hänvisa till www2.hififorum.nu

Wolfgang, tack men det är hela Teamet bakom HiFiForum.nu som gör att vi kan fixa och trixa så här. Jag kan extremt lite om sådant här...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2005/02/12 :  23:08:10  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Jo, jag hamnade ju här... som sagt, det såg konstigt ut men om man inte sitter handlingsförlamad så prövar man och då funkar det. Tror inte ni ska ge www2-adressen, då blir det samma problem när ni ändrar tillbaka, men kanske förklara lite mer/annorlunda. Det ser ju lite kryptiskt ut om det står "A fungerar inte för att A är avstängt. Pröva istället A."

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/02/13 :  02:55:20  Show Profile Send edison a Private Message
Oojjjj...va snabbt det går nu, kanonbra!
"Mange Tak" till teamet!

Men (alltid ett men?...hehe)
Har märkt en konstighet som kanske försvinner snart (?)

När jag svarar (reply) på inlägg och klickar iväg mitt inlägg kommer nåt felmeddelande upp (har inte memorerat vad där står)

Kollar jag sen ser jag att svaret HAR kommit iväg, så det har blivit ett par dubbel/trippelsvar.
Nu vet jag detta och kan kolla innan jag postar om, men det kanske vore bra om detta inte hände...

Hur som helst allt har gått kanonfort hela denna kvällen (lördagskväll) och det är ju väldigt gött det ;-)


SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2005/02/13 02:58:07
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2005/02/13 :  04:03:45  Show Profile Send Bravo a Private Message
Det går snabbare ja numera.

Bravo
Go to Top of Page

PelleW
Member

311 Posts

Posted - 2005/02/13 :  11:41:55  Show Profile Send PelleW a Private Message
Är det bara jag som fortfarande tycker det är sirap i ledningarna?
Inte sällan jag ser:



-Pelle
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/13 :  12:27:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Ingen stop i ledningarna här, trots halvsnöstorm...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/02/13 :  12:57:36  Show Profile Send luften a Private Message
PelleW: Det verkar nog fungera prima hittills, kanske du har nån proxy eller nåt som har dålig fart?

//air
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2005/02/13 :  16:50:04  Show Profile Send John a Private Message
Har inte hunnit läsa hela denna tråd, men visst är det så att de båda adresserna funkar parallellt nu? Jag kan se inlägg på två olika forum, både gamla www och nya www2 som är skrivna idag och de stämmer inte inbördes överens. Båda funkar var för sig, alltså.

/en john

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/02/13 :  16:59:16  Show Profile Send luften a Private Message
Ajdå, det där var inte bra. Förhoppnigsvis stänger ni ner gamla servern så fort som möjligt, eller låser den åtminstone. Verkar som om "www.hififorum.nu" e redirectat till "www2.hififorum.nu", men om man använder adressen "www.hififorum.nu/forum/" så kommer man till gamla servern.

//air
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2005/02/13 :  19:03:37  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Den gamla servern. www.hififorum.nu ligger hos en helt annan provider. Varför vi har valt att göra såhär är att vi under en temporär period ska kunna byta tillbaka till den gamla om något går fel. Inom kort kommer både www och www2 peka till det nya stället. Och dom bägge addresserna kommer att fungera på precis samma sätt.

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2005/02/13 :  19:04:18  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
edison: Om du får sådana felmeddelanden får du gärna skicka det i PM till mig. Tack på förhand :)

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/02/13 :  20:33:38  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej!

quote:
Ajdå, det där var inte bra. Förhoppnigsvis stänger ni ner gamla servern så fort som möjligt, eller låser den åtminstone. Verkar som om "www.hififorum.nu" e redirectat till "www2.hififorum.nu", men om man använder adressen "www.hififorum.nu/forum/" så kommer man till gamla servern.


Det verkar som om jag inte låst på rätt sätt, jag ber om ursäkt till alla som hamnat fel.

Nu är det korrigerat och det forumet är helt låst.

Vänligen, Per
Helt rätt

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/13 :  21:17:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Snacka snopen jag blev när först ett inlägg hade försvunnit,,, Sen ca 20 min senare, så var ALLA trådar låsta!
PANIK!!!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2005/02/13 :  23:33:52  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Har inte läst igenom hela tråden. men vem finansierar serverplatsen för Hifi forum? är det Banner klicksen?

Vänligen
Johan!

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/02/14 :  07:52:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Datar, själva serverkostnaden tas in via bannerserna men driften av forumet går på ideell basis.

Så, jo det är bla via bannersarna som vi kan hålla igång denna servicen.

Vänligen,
Per


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.77 sekunder. Snitz Forums 2000