Author |
Topic |
krellmaster
Member
886 Posts |
Posted - 2005/02/22 : 15:52:06
|
Behöver du många element? Jag har ett antal liggande från ett oavslutat sub-projekt. den blevför stor vid en flytt och finns ej mer men elementen är kvar 8st 8tum isobarikkopplade plus några enkla. Data är som följer:
impedans 8ohm effektålighet 50W resonansfrekvens 45Hz rörlig massa 14,5g VAS 53L QMS 3,65 QEC 0,53 QTS 0,47 kraftfaktor 7,1Tm vikt 740g
Dom funkade utmärkt i subban jag byggde. Tänkte ta isär dom men dom är limmade med Aquasure gummilim, svårt. Isobarik är trevligt. Har som sagt även några oanvända. |
nyfiken skeptiker |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/02/22 : 16:17:26
|
classe: Den har nog varit uppe innan. Men klart intressant och säkert ett bra (lågt) pris.
Hecke: Helst inte. Specar sätter jag upp för att skapa mig fast mark. Nått att stå på. Eton's åtta är läcker men jag tror att det blir lite för lite output.
krellmaster: Nej tack. Men lägg upp en bild på basbumlingarna iaf!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
krellmaster
Member
886 Posts |
Posted - 2005/02/23 : 20:05:18
|
Här är bilder på basbumlingarna, inget sexigt märke eller utseende men det spelar ingen roll om dom som i mitt fall satt i en bandpasslåda.
|
|
|
fidelityn
Member
870 Posts |
|
Topic |
|