HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 MarcusCable bifrost
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rynnox
Member

192 Posts

Posted - 2005/01/30 :  20:26:24  Show Profile Send rynnox a Private Message
Är det någon här på forumet som har någon erfarenhet av Marcuscable´s billigare signalkabel med namnet "bifrost"

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/01/30 :  20:58:54  Show Profile Send Drem a Private Message
Jag har sådana kablar mellan för och slutsteg. Hade billiga Biltemakablar innan och jag tycker iaf att ljudet fick sig en liten skuss av BiFrost. Det lät renare samt lite tajtare och kraftfullare. Givetvis, som alltid med kablagefrågor, så uppfattar folk skillnaden olika.

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2005/01/30 :  23:20:02  Show Profile Send Daffyd a Private Message
Har en Bifrost och tycker att den är jämngod med min TaraLabs Prism 55i, i min anläggning bör tilläggas. Kostade en tredjedel av Taran, funkade så bra att jag köpte två par Black Silver av Marcus. Kanske lite av ett huggskott, men dom funkar över förväntan. Man bör däremot tänka på att silverkabel kanske inte funkar så bra i alla anläggningar, kan bli för kyligt och analytiskt ljud för vissa, men smaken är ju delad.

Mvh.

David

Den enda dumma frågan är den som inte ställs.

Edited by - Daffyd on 2005/01/31 01:48:17
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/01/31 :  00:51:15  Show Profile Send mayro a Private Message
Läs så ser du Daffyd, att det numera finns en silverkabel som inte blir ljus! Även om du kör full line av dom. Ifrån när till högtalare...
Ville bara ge tips om att man inte längre kan generalisera så mera.. För det finns i alla fall en tillverkare som kan göra sådana och inte bli ljus i alla fall..
Ett tips kanske att läsa nogrannare här på forumet.. Där ser du/ni fler än jag påstå samma sak. Tror inte det är så svårt att hitta vad det är direkt ..
Hälsningar Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000