HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 försteg, tips och förklaringar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

silvervarg
Member

652 Posts

Posted - 2005/02/14 :  23:41:09  Show Profile Send silvervarg a Private Message
Ojdå, det var en klart oväntad reaktion från Ludo's sida.
Allt jag pekade på var möjliga funktioner som man kan lägga till med ett uC.
Ingen av dem är direkt viktiga för en förförstärkare.

Det är ju inte mitt preamp-projekt vi diskuterar här, utan om vi vill göra ett forum-projekt där alla kan enas. Jag och Ludo har till viss del olika syn, det har vi sett tidigare. Om det skulle bli ett forum projekt så får vi antingen kompromissa eller så hoppar minst en av oss av projektet.
Problemet är att det främst har varit jag och Ludo som har drivit saker frammåt. Om en av oss hoppar av så är vi i stort sett nere på ett enmans-projekt. Dvs INTE ett forum-projekt.

Mitt huvudkrav för att delta i detta som forumprojekt var att flera skulle delta och hjälpas åt att driva projektet. Nu ser det inte ut att bli så, och då är jag inte heller intresserad av att delta vilket jag har gjort klart tidigt, så alltså hoppar jag också av projektet.
Mycket möjligt att jag bygger en egen preamp, och kanske startar en tråd om den senare.
Jag skulle inte bli förvånad om Ludo bygger en helt igenom balancerad utan uC och utan LCD och att jag bygger en SE med uC och LCD. Dvs rejält olika filosofier.
Ludo's variant är nog klar i första versionen och min kommer att få nya funktioner varje år och troligen aldrig bli helt färdig.

Jag tror att detta var den slutgiltiga dödsstöten för denna tråd, så jag vill avsluta med att tacka alla som har deltagit i diskussionerna. I vissa frågor kom vi faktiskt en bit frammåt, medans vi i andra frågor inte kom någon vart alls.

Edited by - silvervarg on 2005/02/14 23:44:05
Go to Top of Page

Joav
Member

233 Posts

Posted - 2005/02/15 :  18:45:09  Show Profile Send Joav a Private Message
Sorligt men sant...
Jag får väll beställa korten från AOE det kommer säkert ljud genom den också :)

Jag lär mig av att ställa dumma frågor
Gör din Streo glad spela "Riltons vänner" www.riltonsvanner.com
Go to Top of Page

ludo
Member

1196 Posts

Posted - 2005/02/16 :  14:12:40  Show Profile Send ludo a Private Message
Innan jag definitivt tackar för mej i den här tråden vill jag avslutningsvis säga några ord.
quote:
det var en klart oväntad reaktion från Ludo's sida.

För att ett grupprojekt ska ha en minsta utsikt att lyckas så måste det till en del detaljer.
Dessa är bl.a:
1)mycket klara mål för projektet (ordentlig kravspec)
2)vilja att verkligen hjälpa till
3)fokus stenhårt inställt på huvudmålet
4)någorlunda smidig och snabb (fokuserad) arbetsgång med klara delmål
Allt det här verkar ha saknats i planeringen. (Den sk "droppen" var nog brist på fokuseringsförmåga.)
Insikten om att det skulle med de förutsättningarna ha tagit längre tid att ta fram någonting tillsammans (än om man jobbade själv) fick mej att överge grupp-planerandet.

Istället kommer jag fortsätta ägna mej åt planerandet för det tidigare av mej beskrivna projektet.
Fyller på med lite skissbilder:

Go to Top of Page

Michael
Member

110 Posts

Posted - 2005/02/16 :  16:33:21  Show Profile Send Michael a Private Message
Titta där, Motorola/Freescale har också små trevliga MCUer
Tyvärr tar dom flesta instructioner många cycler att utföra, men den går ju att köra på rätt så hög frekvens.
//Michael
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000