silvervarg
Member
652 Posts |
Posted - 2005/02/14 : 23:41:09
|
Ojdå, det var en klart oväntad reaktion från Ludo's sida. Allt jag pekade på var möjliga funktioner som man kan lägga till med ett uC. Ingen av dem är direkt viktiga för en förförstärkare.
Det är ju inte mitt preamp-projekt vi diskuterar här, utan om vi vill göra ett forum-projekt där alla kan enas. Jag och Ludo har till viss del olika syn, det har vi sett tidigare. Om det skulle bli ett forum projekt så får vi antingen kompromissa eller så hoppar minst en av oss av projektet. Problemet är att det främst har varit jag och Ludo som har drivit saker frammåt. Om en av oss hoppar av så är vi i stort sett nere på ett enmans-projekt. Dvs INTE ett forum-projekt.
Mitt huvudkrav för att delta i detta som forumprojekt var att flera skulle delta och hjälpas åt att driva projektet. Nu ser det inte ut att bli så, och då är jag inte heller intresserad av att delta vilket jag har gjort klart tidigt, så alltså hoppar jag också av projektet. Mycket möjligt att jag bygger en egen preamp, och kanske startar en tråd om den senare. Jag skulle inte bli förvånad om Ludo bygger en helt igenom balancerad utan uC och utan LCD och att jag bygger en SE med uC och LCD. Dvs rejält olika filosofier. Ludo's variant är nog klar i första versionen och min kommer att få nya funktioner varje år och troligen aldrig bli helt färdig.
Jag tror att detta var den slutgiltiga dödsstöten för denna tråd, så jag vill avsluta med att tacka alla som har deltagit i diskussionerna. I vissa frågor kom vi faktiskt en bit frammåt, medans vi i andra frågor inte kom någon vart alls. |
Edited by - silvervarg on 2005/02/14 23:44:05 |
|
|