HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Jill Jonsson - en sjungande "doldis"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/01/28 :  23:29:16  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Visst,,, Jag har hört Jill sjunga ett antal gånger,,, Dock ej på konsert. Hon har aldrig gjort mig besviken.

Igår och idag så har hennes platta Roots and Wings snurrat ett antal gånger.

En trevlig blandning av soul och lite modernare country.

På Fredagskvällen kunde man se henne i säsongsstarten i "Så ska det låta". Viss märktes det att Jill var gravid (Inspelat i sommras) och att det hämmade andningen. Dock visar hon sitt stora sångregister. Evergreens som "Fly med to the moon" till Schlager/Country "Crazy in love"

Denna tjej borde man försöka se live någongång,,, Även om hennes genre är "country"

Edit: http://www.jilljohnson.se
/Z

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2005/01/28 23:29:54

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2005/01/29 :  00:15:15  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Hur är ljudet på skivan?

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/01/29 :  00:24:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Tycker det är ok,,, kanske inte värsta HIFI-inspelningen men rätt ok, i min anläggning.
Inspelat i Nashville, där är de flesta spelingarna i HDCD

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

erixon
Member

375 Posts

Posted - 2005/01/29 :  19:00:54  Show Profile Send erixon a Private Message
I programmet sjöng Jill en balad som började "turn down the light" ungefär. Någon som vet vad det är för låt?

"life is to short for boring hifi"
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/01/29 :  19:57:52  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

En kund hade med den idag. Lät nästan sämre än Gessles Mazarin. Synd på fina artister.

mvh

,

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/01/29 :  20:01:28  Show Profile Send Pjotre a Private Message
quote:
En kund hade med den idag. Lät nästan sämre än Gessles Mazarin.

Vill inte säga lite....

Synd att inte våra "stora" svenska artister får möjlighet att spela in skivor med rätt ljudkvalitet.....
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/01/29 :  22:30:44  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Tycker vi kunde kora årets citroninspelning och med hälsning från forumet skicka priset till artist och inspelningsansvariga...

Mitt förslag så långt

Gessle/Mazarin (fast det kanske kom 2003?)

Digitalis fundamentalis hörluris datoris superbra ljudkortis....

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2005/01/30 :  00:29:15  Show Profile Send SebastianG a Private Message
quote:
I programmet sjöng Jill en balad som började "turn down the light" ungefär. Någon som vet vad det är för låt?

Erixon: Har själv hört den första gången med Bonnie Rait på plattan "Luck of the Draw"! Låten heter "I can´t make you love me" och den ger riktig "stå päls", hela plattan är för övrigt kanonbra!!! Tror Gill spelat in den också, men jag skulle ändå klart satsa på Bonnies version... Vet dock inte om någon annan spelat in den före Bonnie, den är iaf skriven av M. Reid och A. Shamblin.

Mvh Sebastian

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/01/30 :  00:30:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Trodde de hade iaf lite kunskap i Nashville om inspelingar.
Sladd - Det är en konst att kunna njuta av dåligt material

Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2005/01/30 :  05:41:41  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Mazarin är väl hopplöst förlorad musikaliskt också så vitt jag har hört?
Go to Top of Page

erixon
Member

375 Posts

Posted - 2005/01/30 :  08:55:09  Show Profile Send erixon a Private Message
SebastianG;

När jag söker vidare på CDON ser jag att sjätte spåret Roots and Wings heter just "I can´t make you love me". Visste inte att Bonnie Rait hade spelat in den. Jag har några plattor med Bonnie men inte den du nämner. Bonnie Rait har hamnat i bakgrunden för alla kvinnliga artister som kommit på senare år men hon står sig väl ännu. Dessutom är inspelningarna på de plattor jag har riktigt bra. Det blir till att inhandla ännu en platta med Bonnie.

Tack för hjälpen.

"life is to short for boring hifi"
Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2005/01/30 :  11:23:23  Show Profile Send SebastianG a Private Message
Erixon: "Luck of the Draw" kom 91 och är en klar köprekommendation om du kan få tag på den!
Dessutom medverkar utmärkta låtskrivaren/sångaren Paul Brady! Ljudet är också ganska schysst, jag hade den med mig när jag letade cd-spelare 91-92...

Mvh Sebastian

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman

Edited by - SebastianG on 2005/01/30 11:24:34
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2005/01/31 :  11:18:11  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Har hört Jill sjunga "9 to 5" acapella på en parkeringsplats en gång (lång historia) och hon har en klockren röst. Personligen tycker jag att hon förpackas i en lite tråkig förpackning både live och på skiva. Hon har en större personlighet än så.
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2005/01/31 :  14:54:48  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Jillar, hahah!, inte artister som sjunger genom näsan, vilket de flesta country filurer gör. Blä........
mvh dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

berglund
Member

189 Posts

Posted - 2005/01/31 :  15:13:24  Show Profile Send berglund a Private Message
Kul att du upptäckt lite county Zalve.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/01/31 :  16:01:11  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Du verkar inte kunna dirket mycket om musik, när du gör liknelsen om att alla som sjunger country sjunger genom näsan.

En sak är att INTE tycka om en musikstil, men att att SÅGA en artist med föreställning att alla inom den genren sjunger genom näsan, är lågt. Lägre än Glocalnet.

Berglund: Jill upptäckte jag faktiskt INNAN hon fick sitt genombrott med "Kärleken är"

Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2005/02/05 :  01:50:03  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Hon är definitivt begåvad, såg också "Så skall det låta" och det
programmet utvecklade sig snabbt till "Jill Johnson show".

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000