Author |
Topic |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/01/28 : 23:29:16
|
Visst,,, Jag har hört Jill sjunga ett antal gånger,,, Dock ej på konsert. Hon har aldrig gjort mig besviken.
Igår och idag så har hennes platta Roots and Wings snurrat ett antal gånger.
En trevlig blandning av soul och lite modernare country.
På Fredagskvällen kunde man se henne i säsongsstarten i "Så ska det låta". Viss märktes det att Jill var gravid (Inspelat i sommras) och att det hämmade andningen. Dock visar hon sitt stora sångregister. Evergreens som "Fly med to the moon" till Schlager/Country "Crazy in love"
Denna tjej borde man försöka se live någongång,,, Även om hennes genre är "country"
Edit: http://www.jilljohnson.se /Z |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
Edited by - Zalve on 2005/01/28 23:29:54 |
|
Hinken74
Member
1102 Posts |
Posted - 2005/01/29 : 00:15:15
|
Hur är ljudet på skivan? |
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/01/29 : 00:24:00
|
Tycker det är ok,,, kanske inte värsta HIFI-inspelningen men rätt ok, i min anläggning. Inspelat i Nashville, där är de flesta spelingarna i HDCD |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
erixon
Member
375 Posts |
Posted - 2005/01/29 : 19:00:54
|
I programmet sjöng Jill en balad som började "turn down the light" ungefär. Någon som vet vad det är för låt? |
"life is to short for boring hifi" |
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
|
Pjotre
dr. kursuppgång
3276 Posts |
Posted - 2005/01/29 : 20:01:28
|
quote: En kund hade med den idag. Lät nästan sämre än Gessles Mazarin.
Vill inte säga lite....
Synd att inte våra "stora" svenska artister får möjlighet att spela in skivor med rätt ljudkvalitet..... |
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
Posted - 2005/01/29 : 22:30:44
|
Tycker vi kunde kora årets citroninspelning och med hälsning från forumet skicka priset till artist och inspelningsansvariga...
Mitt förslag så långt
Gessle/Mazarin (fast det kanske kom 2003?)
Digitalis fundamentalis hörluris datoris superbra ljudkortis....
. |
www.hificonsult.se http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/ |
|
|
SebastianG
Member
432 Posts |
Posted - 2005/01/30 : 00:29:15
|
quote: I programmet sjöng Jill en balad som började "turn down the light" ungefär. Någon som vet vad det är för låt?
Erixon: Har själv hört den första gången med Bonnie Rait på plattan "Luck of the Draw"! Låten heter "I can´t make you love me" och den ger riktig "stå päls", hela plattan är för övrigt kanonbra!!! Tror Gill spelat in den också, men jag skulle ändå klart satsa på Bonnies version... Vet dock inte om någon annan spelat in den före Bonnie, den är iaf skriven av M. Reid och A. Shamblin.
Mvh Sebastian |
"Still confused, but now on a higher level…"
Flyfisherman |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/01/30 : 00:30:31
|
Trodde de hade iaf lite kunskap i Nashville om inspelingar. Sladd - Det är en konst att kunna njuta av dåligt material |
|
|
Matrixen
Member
807 Posts |
Posted - 2005/01/30 : 05:41:41
|
Mazarin är väl hopplöst förlorad musikaliskt också så vitt jag har hört? |
|
|
erixon
Member
375 Posts |
Posted - 2005/01/30 : 08:55:09
|
SebastianG;
När jag söker vidare på CDON ser jag att sjätte spåret Roots and Wings heter just "I can´t make you love me". Visste inte att Bonnie Rait hade spelat in den. Jag har några plattor med Bonnie men inte den du nämner. Bonnie Rait har hamnat i bakgrunden för alla kvinnliga artister som kommit på senare år men hon står sig väl ännu. Dessutom är inspelningarna på de plattor jag har riktigt bra. Det blir till att inhandla ännu en platta med Bonnie.
Tack för hjälpen. |
"life is to short for boring hifi" |
|
|
SebastianG
Member
432 Posts |
Posted - 2005/01/30 : 11:23:23
|
Erixon: "Luck of the Draw" kom 91 och är en klar köprekommendation om du kan få tag på den! Dessutom medverkar utmärkta låtskrivaren/sångaren Paul Brady! Ljudet är också ganska schysst, jag hade den med mig när jag letade cd-spelare 91-92...
Mvh Sebastian
|
"Still confused, but now on a higher level…"
Flyfisherman |
Edited by - SebastianG on 2005/01/30 11:24:34 |
|
|
Fisherking
Member
351 Posts |
Posted - 2005/01/31 : 11:18:11
|
Har hört Jill sjunga "9 to 5" acapella på en parkeringsplats en gång (lång historia) och hon har en klockren röst. Personligen tycker jag att hon förpackas i en lite tråkig förpackning både live och på skiva. Hon har en större personlighet än så. |
|
|
Klenkar
Member
1157 Posts |
Posted - 2005/01/31 : 14:54:48
|
Jillar, hahah!, inte artister som sjunger genom näsan, vilket de flesta country filurer gör. Blä........ mvh dd |
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers... |
|
|
berglund
Member
189 Posts |
Posted - 2005/01/31 : 15:13:24
|
Kul att du upptäckt lite county Zalve. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/01/31 : 16:01:11
|
Du verkar inte kunna dirket mycket om musik, när du gör liknelsen om att alla som sjunger country sjunger genom näsan.
En sak är att INTE tycka om en musikstil, men att att SÅGA en artist med föreställning att alla inom den genren sjunger genom näsan, är lågt. Lägre än Glocalnet.
Berglund: Jill upptäckte jag faktiskt INNAN hon fick sitt genombrott med "Kärleken är" |
|
|
Dahlberg
Mästar-Harry 2005
4211 Posts |
Posted - 2005/02/05 : 01:50:03
|
Hon är definitivt begåvad, såg också "Så skall det låta" och det programmet utvecklade sig snabbt till "Jill Johnson show". |
Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se |
|
|
|
Topic |
|