HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Primare A30.3 problem...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

drpatrik
Member

91 Posts

Posted - 2005/01/28 :  19:44:02  Show Profile Send drpatrik a Private Message
Jag har just fått hem en stor laddning Primare leksaker man har stött på patrull. Jag har en SP31 kopplat till en A30.2 samt en A30.3. A30.2 funkar perfekt. Om jag slår på min SP31 och väljer en "input" som använder bägge slutstegen så startar de snällt. När jag stänger av SP31 så stängs bägge två av men A30.2 är knäpptyst med A30.3 brummar ganska högt. Jag har bägge slutstegen i link-läge. Om Jag plockar ur A30.3 ur racken och ställer den separat dvs. ingenting ikopplat så låter den precis lika mycket när den är avstängd. Har provat med olika strömkablar utan något resultat. Det intressanta är att Primare omedelbart byte A30.3 emot en ny men den nya beter sig precis likadant som den första.

Några ideer?

När en människa anklagar sig själv blir hon alltid trodd, men aldrig när hon berömmer sig själv

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2005/01/29 :  12:35:04  Show Profile Send nurfen a Private Message
Du kanske har rejäl otur och fick samma fel på två slutsteg Men chansen är väl inte störst i denna världen kanske.

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

drpatrik
Member

91 Posts

Posted - 2005/01/29 :  12:46:06  Show Profile Send drpatrik a Private Message
instämmer. Men jag har svårt att se vad som annars skulle vara fel då slutsteget låter när jag inte har något inkopplat förutom ström samt att det andra slutsteget A30.2 funkar perfekt. A30.3 låter jättebra och är knäpptyst när det är aktivt brummet hörs endast när det är i standby.

När en människa anklagar sig själv blir hon alltid trodd, men aldrig när hon berömmer sig själv
Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2005/01/29 :  13:23:30  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Tjena!
Naturligtvis e detta inte något som är acceptabelt enligt min åsikt, men varför inte bara låta stegen stå på alltid? Det skulle definitivt jag ha gjort. Sätter endast mina prylar i standby när jag lämnar bygget mer än någon dag!

MvH / Martin

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)
Go to Top of Page

drpatrik
Member

91 Posts

Posted - 2005/01/29 :  13:53:08  Show Profile Send drpatrik a Private Message
Jag har givetvis också funderat på att ha stegen på alltid. Dock använder jag endast A30.3 steget när jag ser på bio och det är tyvärr ganska sällan eftersom min dotter alltid säger följande innan hon går och lägger sig: "Pappa du tänker väl inte se på någon hemsk film så att jag blir rädd?" Min dotter har definerat hemsk film som i princip alla filmer som jag äger :-)

Bestsound ska ringa och prata med Hasse på måndag. Problemet är lätt att höra och bör gå att upprepa i butik. Det är dessutom Bestsound som installerade så dom har hört ljudet på plats.

Mvh./Patrik

När en människa anklagar sig själv blir hon alltid trodd, men aldrig när hon berömmer sig själv

Edited by - drpatrik on 2005/01/29 13:53:38
Go to Top of Page

drpatrik
Member

91 Posts

Posted - 2005/02/01 :  16:06:42  Show Profile Send drpatrik a Private Message
Löst - det var fel på reläet. Får hem en fungerande imorgon.

/Patrik

När en människa anklagar sig själv blir hon alltid trodd, men aldrig när hon berömmer sig själv
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000