HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 def stereo, hjälp mej snälla
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ludde
Member

279 Posts

Posted - 2005/01/28 :  19:19:33  Show Profile Send Ludde a Private Message
Hej!

Jag är rädd att jag tagit vatten över huvudet eller hur man brukar säga... jag lovade en kompis att fixa hans gammla pioneer stereo, det är en gammal historia där allt sitter ihop (förstärkare,bandare,radio) men sen är det även en lös skivspelare. Det var radion och skivspelaren som inte fungerade som det det skulle. Radion har har jag väckt liv i genom att löda på en stabb. Men lp:n är helt död!

Några tips? vad brukar gå sönder på en lp, är motorn en vanlig sak? eller brukar det vara någon annat?

Mycket tacksam för alla svar!

MVH Joakim

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/01/28 :  19:36:30  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Helt död den snurrar alltså inte?
Kolla om du har någon spänning till motorn, om int är det nog glapp eller så någon stans.
Jag vet inte hur vanligt det är att motorn går sönder.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Ludde
Member

279 Posts

Posted - 2005/01/28 :  19:43:57  Show Profile Send Ludde a Private Message
Jag ska kolla om jag har störm till motorn alldeles straxt.. kan det vara något annat fel som är som hopplöst att laga... jag menar att en ny motor till en gammal pioneer kanske inte äns går att få tag i...
Go to Top of Page

Ludde
Member

279 Posts

Posted - 2005/01/28 :  20:25:08  Show Profile Send Ludde a Private Message
Jag har inte lyckats hitta min multimeter än, men för att vägleda er kunniga lite bättre så tänkte jag berätta hur den beter sej.. Den har en digital dispaly som visar radions frekvens, slår man på lp:n så dör displayen (den tonar ner på någon sekund och sen är den svart) skivspelaren får sin ström genom en tunn strömkabel mellan förstärkaren och skivspelaren. Själva skiv spelaren är totalt död.

Men som sagt, det är inte lätt utan en multimeter..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000