HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Har någon koll på Classé M700?, -första intrycket-
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2005/01/27 :  13:32:18  Show Profile Send ryst a Private Message
Har precis kommit överens om att köpa ett par Classé M700 men jag hittar inte så mycket info om dom på nätet.
De ska tydligen vara recencerade i ett nummer av Sterophile '95, men någon här kanske sitter inne med lite mer info ?

Vad jag vet är att de ligger på 1x700Watt samt väger runt 35kg/st, ser ut som CA-serien men med ett lite anorlunda typsnitt på texten "Classé".

Är inne på mitt 3:e Classé-steg (detta blir mitt 4:e) så jag har hyffsad koll på vad de har för sound.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D

Edited by - ryst on 2005/01/29 14:23:40

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/01/27 :  13:40:56  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Var också lite inne på att köpa just dessa steg, dock inte av killen i Sverige utan av han som ursprungligen sålde dem i Asien, sökte också en hel del info om dem men man hittar inte mycket som sagt.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2005/01/27 :  13:48:58  Show Profile Send ryst a Private Message
Jo de kommer från singapore ja, priset är iaf helt ok för min del även om jag misstänker han tjänar några spänn.
Har fått en manual från Classé men inte ens där står det speciellt mycket.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2005/01/27 :  14:21:34  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Du får säga vad de gick för om du köper dem. Jag var också på väg att slänga in ett bud men drog mig tillbaka då jag inte hittade ngn information från Classé...

Låter det?? BRA!

Edited by - SpLiX on 2005/01/27 14:22:46
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/01/27 :  14:39:03  Show Profile Send mayro a Private Message
Om någon ger ett bra bud på min Accuphase så skall jag köpa dessa stora monoblock själv. Dom står inte överallt därför det var och är en top serie som såldes inte så många av. Det var nog rätt dyrt att betala 11000 dollar för Classe. så där är förklaringen till att det inte finns så många. Men också är det ett bevis för hur bra dom är då det inte finns såsom till salu någonstans. För detta är långt ifrån dom ända som denna stora tillverkare gjort. Men ägarna säljer dom inte. Så jag ser det faktum att dom inte står till salu såsom ett bevis för att detta är bra saker.
Man ser heller inte ofta en Accuphase 109v tuner till salu. En vilk om att man inte kan dömma ett Classe steg såsom man gör med en okänd produkt som ofta inte finns till salu

Hur många vet vad en Bell förstärkare är?? Snudd ingen. MEN
På adigon så såldes en två modeller tidigare för 1000 dollar MER än en ny.. en liten tankeställare kanske.
Men om någon köper min Accuphase p360 så kommer jag utan att blinka köpa dessa direkt. och jag vet vad dom gör med en finare silver nätsladd........
Detta satte jag in då jag ändå misslyckats att få till så jag kan köpa dom. tyvärr.....
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2005/01/28 :  17:20:11  Show Profile Send ryst a Private Message
Jepp, nu står "monstren" i mitt vardagsrum, tyvärr så saknar jag spadar på min kablar så jag får vänta till i morgon med att spela satan

Första intrycket är att stegen var mindre än jag trodde, de ser iaf bra ut där de står.
Tyvärr så har jag ingen kamera så ni får inte se några bilder.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2005/01/28 :  23:03:22  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message
Upp med bilder så fort som möjligt!
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2005/01/28 :  23:44:13  Show Profile Send ryst a Private Message
Tja, finns det någon med kamera i närheten av hägerstensåsen så är han/hon välkommen att komma förbi och plåta lite.

Kamera är en av sakerna jag har fått prioritera bort p.g.a min viktiga hobby

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2005/01/29 :  14:22:58  Show Profile Send ryst a Private Message
Första intrycket när de väl är inkopplade. Vilken kraft!. De här stegen kommer att räcka länge, det roliga är att mina 805or bara tackar och tar emot.
Har aldrig hör ett par N805or tidigare med så här feta slutsteg, kan bara säga att mina mungipor drar sig längre & längre mot örona.

Ända nackdelen hittills är att det ena monoblocket "surrar" lite väl mycket, inget som hörs när man öser på lite musik.

Funderar också på att lämna in dom och få högtalarkontakterna utbytta mot några schyssta wbt-kontakter, då det ser lite väl "ryssbyggt" ut med muttrar som terminaler.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2005/01/29 :  15:44:02  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Fick du inte med någon Classé skiftnyckel?

Angående trafobrum på ena steget, har du kollat att du vänt nätkontakten rätt på det steget? Kan eventuellt påverka är min erfarenhet. Kolla med faspenna, eller lyssna....

O sen får du såklart återkomma med fler intryck när de "satt sig"!
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2005/01/29 :  16:05:53  Show Profile Send ryst a Private Message
Nix ingen skiftnyckel, kanske kan köpa en på hifiklubben?
Märkte även att "surret" avtar lite ju varmare steget blir, men ska testa det där med att vända på kabeln.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/01/29 :  19:06:33  Show Profile Send mayro a Private Message
en vanlig ringnyckel löser saken. Och byt för sjutton gubbar inte terminalerna. Skaffa en vanlig ringnyckel.. Kostar nada..

Och byt dina bananas till spadar i stället.. Dessa terminaler är superbra....Det märker du då du drar till dom.. Det är inte leksaker som det ser ut som. Dom är helt kanon. Så borde alla steg ha.. Inte sånt skit som snurrar runt då man drar till. Samt att dom spelar helt kanon också...Du har PM om ditt brum med lite olika tips. Vill inte trötta alla med att behöva läsa dom här..jag har ofta drabbats av detta trista fenomen. Och tills idag har det berott på annat än slutsteget...Allt ifrån XLR till skärmar i jord har felat.. radio osv...
MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.32 sekunder. Snitz Forums 2000