HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Live-musik (pub) i Malmö.!?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/01/22 :  16:43:22  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Hej!

Jag & min sambo är såååå sugna på att gå till en hyfsat lugn pub/klubb med livemusik ikväll!

Är nyinflyttad i Malmö och har lite dålig koll på läget.
Lite kallt och jobbigt att bara knalla omkring på stan och leta.

Tips?


EDIT
Kanske en trevlig hemsida? www.alltommalmo.se är köpt av TV4 och fungerar inte numera (alltomstockholm).




Edited by - m_persson79 on 2005/01/22 16:58:30

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/01/22 :  17:20:47  Show Profile Send matte76 a Private Message
JP/Bakfickan på Köpenhamnsvägen kanske...annars finns Mattsons bakom stortorget..tex

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/01/22 :  17:22:13  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Malmös scen liv är inte vad det har varit. Men ring till Mattssons på kalendergatan o kolla vem som spelar. Du kan även kolla på www.kulturbolaget.se o se vad som händer där. Det är vad jag kommer på så där direkt. Men som sagt var det var roligare för en 6-7 år sedan.

Ha det bäst
J

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/01/22 :  17:50:47  Show Profile Send Blue a Private Message
På Konsthallen brukar dom väl ha lite sköna jazzspelningar emellanåt, om man nu gillar jazz dvs. Fast det kanske är på söndagar. Annars känns det liksom som att Malmö är mer houseklubbar och rockkonserter än just lugna trubadurpubar...

Oavsett vad man föredrar kan man alltid trösta sig med att vi har MFF...

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/01/22 :  18:07:32  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Tack för tipsen grabbs!

Mattsons it is.

Leftovers lirar lite covers och annan rock.


Nice shit!
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/01/22 :  18:13:39  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Ni som känner till andra ställen, fyll gärna på.. går gärna ut och lyssnar på live-music en gång i veckan om tillfälle ges.

Go to Top of Page

uncle buck
Member

105 Posts

Posted - 2005/01/22 :  20:07:39  Show Profile  Visit uncle buck's Homepage Send uncle buck a Private Message
Kolla in Jazzklubb "Monk" 1 gång per vecka i källaren till Coronne på gågatan. Bokar alltid bra grejer. trevlig och intim stämning. Rekommenderas.

Kolla in utbudet på "Paddys", mkt livemusik i olika genrer, i alla fall för ett par år sedan, jazzjam varje måndagkväll tror jag. Bra stämning och mycket folk.

Konsthallen har inte mkt jazz kvar utan var bara en temporär scen då jazzklubben inte hade ngnstans att vara. Den huserar numera på "Jehrico" uppe vid möllan. Bra program men ibland lite dassigt arrangerat.

Sen finns Monday Might Big Band som spelar klassisk storbandsjazz varje måndag (så klart!), vet ej var de håller till nuförtiden men säkert på ngn najs krog centralt.

Sen har jag hört att en krog på lilla torg, "Smaklöken", kör jazz en gång per vecka.

Min favvo bar i Malmö är annars "Tempo" men de har ingen livemusik alls. Bra käk och trevlig personal som bara den dock!
Go to Top of Page

uncle buck
Member

105 Posts

Posted - 2005/01/22 :  20:08:16  Show Profile  Visit uncle buck's Homepage Send uncle buck a Private Message
Kolla in Jazzklubb "Monk" 1 gång per vecka i källaren till Coronne på gågatan. Bokar alltid bra grejer. trevlig och intim stämning. Rekommenderas.

Kolla in utbudet på "Paddys", mkt livemusik i olika genrer, i alla fall för ett par år sedan, jazzjam varje måndagkväll tror jag. Bra stämning och mycket folk.

Konsthallen har inte mkt jazz kvar utan var bara en temporär scen då jazzklubben inte hade ngnstans att vara. Den huserar numera på "Jehrico" uppe vid möllan. Bra program men ibland lite dassigt arrangerat.

Sen finns Monday Might Big Band som spelar klassisk storbandsjazz varje måndag (så klart!), vet ej var de håller till nuförtiden men säkert på ngn najs krog centralt.

Sen har jag hört att en krog på lilla torg, "Smaklöken", kör jazz en gång per vecka.

Min favvo bar i Malmö är annars "Tempo" men de har ingen livemusik alls. Bra käk och trevlig personal som bara den dock!
Go to Top of Page

uncle buck
Member

105 Posts

Posted - 2005/01/22 :  20:08:36  Show Profile  Visit uncle buck's Homepage Send uncle buck a Private Message
Kolla in Jazzklubb "Monk" 1 gång per vecka i källaren till Coronne på gågatan. Bokar alltid bra grejer. trevlig och intim stämning. Rekommenderas.

Kolla in utbudet på "Paddys", mkt livemusik i olika genrer, i alla fall för ett par år sedan, jazzjam varje måndagkväll tror jag. Bra stämning och mycket folk.

Konsthallen har inte mkt jazz kvar utan var bara en temporär scen då jazzklubben inte hade ngnstans att vara. Den huserar numera på "Jehrico" uppe vid möllan. Bra program men ibland lite dassigt arrangerat.

Sen finns Monday Might Big Band som spelar klassisk storbandsjazz varje måndag (så klart!), vet ej var de håller till nuförtiden men säkert på ngn najs krog centralt.

Sen har jag hört att en krog på lilla torg, "Smaklöken", kör jazz en gång per vecka.

Min favvo bar i Malmö är annars "Tempo" men de har ingen livemusik alls. Bra käk och trevlig personal som bara den dock!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/01/22 :  21:56:13  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Kolla in utbudet på "Paddys", mkt livemusik i olika genrer, i alla fall för ett par år sedan, jazzjam varje måndagkväll tror jag. Bra stämning och mycket folk


Hur 17 kunde jag glömma Paddys !! Rock , Soul o blues blandat med en bra Bar o helt ok käk

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/01/28 :  18:17:15  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Leftovers var helt ok!
Snacka om röj när de lirade Karl P. Dal - Jonny

Ikväll blir det Paddy's, minns inte vad bandet hette men det var pop/rock covers.. start kl23.30

Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/01/29 :  13:34:43  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Paddy's var helt ok det med!

Trångt värre, bra mycket bättre ljud (Pga. takhängda JBL kontra "plast"-Mackies på Mattson? + lite snällare rumsakustik) men bandet var lite sämre tyckte jag, spelade dock roliga covers.



Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000