HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Riktig metal...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7827 Posts

Posted - 2005/01/24 :  22:08:16  Show Profile Send Fuling a Private Message
Har varait i Great Silence Studio i helgen och spelat in en sjulåtars demoskiva med bandet.
Gå in på www.deaduntilrising.tk och lyssna och lämna ett omdöme vetja!
Gå in på navigationsgrunkan längst till vänster och välj Media, sen Audio.
Jag har för mig att man ska högerklicka och välja "Spara mål som" för att få hem låtarna

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2005/01/25 :  14:00:57  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Fuling

Cool med en riktig musiker bland alla hermeliner

Jag gillar arren, gitarrspelet, den mesta av instrumenteringen. Ibland kan jag tycka att trumspelet inte är lika utvecklat som andra intrument (hoppas inte det är DU som spelar dom för då har jag väl gjort bort mig). Ibland saknar jag ett annorlunda intro/outro.

För att vara demo är produktionen lysande.

Brölsång är inte min kopp te även om jag vet att det SKA vara så.


Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7827 Posts

Posted - 2005/01/25 :  14:15:37  Show Profile Send Fuling a Private Message
Tack för omdömet!
Jag spelar bas så jag slipper ta åt mig:)
Blev medlem för bara någon månad sen så jag har knappt hunnit lära mig låtarna, det blev en del omtagningar så att säga.
Har inte hunnit bidra med nåt låtskrivande än men det är på gång och eftersom jag har andra musikaliska preferenser än resten av bandet så har jag en tanke på att det kan bidra med lite variation.

Mvh
Daniel

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

sella
Member

147 Posts

Posted - 2005/01/26 :  17:49:26  Show Profile Send sella a Private Message
Den skivan vill Jag Ha! nu

dynamik!!!
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7827 Posts

Posted - 2005/01/26 :  18:34:34  Show Profile Send Fuling a Private Message


Vi har inte gjort färdigt omslaget och vi har inte hunnit kopiera upp särskilt många exemplar, men det ska inte dröja alltför länge innan det är klart.
Priset blir nog en symbolisk tjugolapp plus nån femma eller nåt för porto, lite beroende på vad det blir för fodral.
PM:a mig om en vecka så ska det nog ordna sig.

Mvh
Daniel

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000