HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Frågor om Behringer UltraCurve/UltraDrive
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/01/22 :  01:04:09  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message

Kan någon hjälpa med lite info?
Jag fick idén om att skaffa en begagnad Behringer UltraCurve eller UltraDrive för att montera in den i bilen.
Tanken var att plocka ur och ersätta 230V matningen med något anpassat till bilens elsystem. Då skulle jag kunna anpassa frekvensdelningen mellan bilens olika högtalare samt kompensera för bilens akustik och högtalarnas akustiska delay.

Så... Vad för drivspänning använder UltraCurve och UltraDrive? Kommer det att behövas exotiska spänningsomvandlare?

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/01/22 :  01:22:09  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Ju mer jag tittar på specarna för UltraDrive DCX2496 ju mer övertygag blir jag att det är just denna jag är ute efter till bilen.

Vad skiljer 2496:an mot tidigare modeller?

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Ljudjesus
Member

222 Posts

Posted - 2005/01/22 :  16:06:39  Show Profile Send Ljudjesus a Private Message
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?vat=0&dok=3905.htm

/Johan

Edited by - Ljudjesus on 2005/01/22 16:08:52
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/01/26 :  01:56:01  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Tack för tipset, Johan, men jag har redan tänkt på det. Varför växla upp spänningen för att sedan växla ner den igen, speciellt med effektförlusterna i varje omvandlings-steg...? Det var därför jag ställde frågan.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000