HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Trådförfattarens makt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/01/21 :  03:53:52  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
När jag läste Mayro:s inlägg om att förstöra trådar med OT så kom jag att tänka på följande:

Vore det inte bättre om trådinnehavaren kunde redigera svaren på sitt inlägg? På så sätt försvinner alla OT-problem. Bättre kontroll och mindre bråk.

För att eliminera missbruk kan moderatorerna se vilka red. som gjorts.. är detta omöjligt rent tekniskt?

Snacka om avlastning för moderatorerna!


Edited by - Bernt Jansson on 2005/01/21 11:32:47

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/01/21 :  04:21:50  Show Profile Send Ayn a Private Message
Avlastning för moderatorerna? Tvärtom!
quote:
För att eliminera missbruk kan moderatorerna se vilka red. som gjorts..

Då behöver moderatorerna istället kolla i alla trådar om trådskaparen skött sig, om hans/hennes redigeringar är rimliga eller om de strider mot de riktlinjer som finns här. Det är inte avlastning, det är mycket jobb. Och när väl redigeringen gjorts går det inte att få tillbaka texten, så om någon skriver ett mycket bra och läsvärt inlägg som är en skärmbild långt, som sen redigeras bort för att trådinnehavaren inte tyckte det var det han ville ha reda på, ptja då är det inlägget borta. Inte så roligt.

Forumet behöver modereras av ett centralt moderatorteam för att hålla en tydlig riktlinje om vad som är okej och inte okej.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/01/21 :  04:53:01  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Håller med du Ayn
Tänkte inte mycket längre än näslängden där.

Men om trådinnehavaren vill ha en strikt ontopic-tråd så kan man kanske iaf nämna det. Jag tycker det är kul med OT, andra inte.

Go to Top of Page

mapem
Member

611 Posts

Posted - 2005/01/21 :  09:12:11  Show Profile Send mapem a Private Message
Tänk om den som inledde en debatt i en tidning kunde redigera alla inlägg från dem som argumenterar emot. Vilken jättekul debatt det skulle bli!
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2005/01/21 :  09:38:48  Show Profile Send forken a Private Message
Vet ej hur koden e skriven för de funktioner som moderatorerna använder fast rent tekniskt skulle det inte bli några större problem att ändra så trådinnehavaren kunde redigera svaren. Alla sånna ändringar kan moderatorerna fått meddelande om samt skulle det kunna följa med en förklarning till ändringen från trådinnehavaren. Det gamla inlägget skulle man kunna spara samt diskret länka till där inlägget låg från början så den som vill kan läsa det.

Jag kan köpa att ni inte vill ha ändringen för det skulle medföra mer jobb fast att påstå att saker inte är tekniskt möjligt är en lögn.

Edited by - forken on 2005/01/21 09:40:23
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2005/01/21 :  10:09:42  Show Profile Send Micke Y a Private Message
När du har en fråga som du vill ha besvarad är det en stor avlastning för moderatorerna om du aktivt försöker hålla tråden på ditt spår. Tydligt och trevligt. Det finns några här på forumet som gör det och de trådarna kan hålla sig konstruktiva även om ett ämne med skarpa åsikter debatteras. Du får också gärna PMa oss moderatorer om du inte riktigt vågar gå in själv.

Micke



When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/01/21 :  10:40:04  Show Profile Send C-Quence a Private Message
En fråga, som inte har något med denna trådens ämne att göra, men ändå:
Passar inte denna tråd (och liknande) bättre under HiFi Off Topic - Fritt Forum-delen?
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/01/21 :  11:31:27  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
C-Quence, du har naturligtvis rätt. Jag flyttar tråden.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2005/01/21 11:35:14
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.46 sekunder. Snitz Forums 2000