HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vad heter låten??????
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

krorre
Semester på egen begäran

294 Posts

Posted - 2005/01/19 :  21:51:04  Show Profile Send krorre a Private Message
Ibland börjar man nynna på nån gammal låt, och oftast kommer man på vad den heter. Men inte i detta fallet. Det är ingen speciell låt, men jag irriterar mig på att jag inte kommer på vad den heter.

Den är nog från början av 90-talet. Det är väl lite av en kärlekslåt, ganska lugn. Manlig sångare. Texten som jag kommer ihåg är: "You where always on my mind, you´re the one i was living for" eller något sådant. Sen var det en pianoslinga som var ganska så signifikativ för låten. Problemet: vad heter låten och gruppen? Den som löser gåtan får av mig titeln "medlem med exceptionella musikkunskaper"

Med vänliga hälsningar, krorre.

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2005/01/19 :  21:53:32  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
http://ladynwavsone.com/alwaysonmymind.html ?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2005/01/19 :  21:55:32  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Fast kanske med pet shop boys ?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

krorre
Semester på egen begäran

294 Posts

Posted - 2005/01/19 :  22:06:50  Show Profile Send krorre a Private Message
Willie Nelson... känner inte igen det, men jag kollar upp det, men jag tror inte att det är den. Låttiteln tror jag inte heller innehåller just den textdelen som jag nämnde, det var bara något som jag kom ihåg från låten. Men som sagt, jag ska kolla upp det genast.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/01/19 :  22:08:11  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Tror att det är "Ten Sharp" eller liknande. Låten hette enkelt "You"

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

krorre
Semester på egen begäran

294 Posts

Posted - 2005/01/19 :  22:09:53  Show Profile Send krorre a Private Message
Aha, det är samma som Elvis Presley etc. Nej, den är det inte. Helt annan låt.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/01/19 :  22:10:27  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Lite gogglande ger... http://ten-sharp.lyrics-songs.com/lyrics/39766/

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

krorre
Semester på egen begäran

294 Posts

Posted - 2005/01/19 :  22:11:57  Show Profile Send krorre a Private Message
Zalve: Ten Sharp känner jag igen. Jag är hundra på att du kan få den stora äran att kalla dig själv enligt min hedersbetygelse.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2005/01/19 :  22:12:05  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Visste väl att jag inte var "medlem med exceptionella musikkunskaper" :(

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/01/19 :  22:12:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Nu får ni ger er killar =)
Det ÄR "Ten Sharp" med låter "You"

Videon är svart/vit och de åker vattenskidor och skall skilra typ 60tal. Givetvis är det 2 snygga tjejer med.
En klart klämcheck refräng. En bra låt.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/01/19 :  22:18:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Pm kommer ang länk till låten i midiformat

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

krorre
Semester på egen begäran

294 Posts

Posted - 2005/01/19 :  22:22:07  Show Profile Send krorre a Private Message
Jodå, jag har "fått tag på den"(perfekt med kvällsöppna skivbutiker)... och jodå, visst var det den, Zalve. Inte så lite smörig, men det var den jag tänkte på. Man tackar för den fina insatsen och gratulerar till den eminenta hedersbetygelsen

Edited by - krorre on 2005/01/19 22:23:49
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/01/19 :  23:03:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det skulle vara pinsamt om jag inte kunde det. Musik från den tiden är nåt man har lyssnat på

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000