HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Trådlösa lurar - brus
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

loveslave
Starting Member

28 Posts

Posted - 2005/01/19 :  20:55:43  Show Profile  Visit loveslave's Homepage Send loveslave a Private Message
Jag prövar just nu ett par Sennheiser RS 120, som jag har på öppet köp. Ljudmässigt duger de (inget särskilt upphetsande, men tillräckligt för mina hörlursbehov), och räckvidden är väldigt bra. Däremot ligger det alltid ett störande radiobrus i bakgrunden, som alltid med FM-lurar, antar jag.

Det jag undrar är om någon annan vet något om de här lurarna och hur de jämför sig med andra vad gäller brusnivå. Går det att få mindre brus i trådlösa lurar med andra modeller, eller är det framför allt bättre ljudkvalitet man får om man går upp i pris?

Jag har några dagar på mig att ändra mig innan det öppna köpet tar slut, då jag är tacksam för svar innan dess :)

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2005/01/23 :  22:08:38  Show Profile Send Babar a Private Message
Jag har ett par trådlösa Sennheiser-lurar som är ett par år gamla, och de har också ett märkbart brus i bakgrunden. Hur det är med andra märken vet jag inte - jag har aldrig jämfört med andra FM-hörlurar.
Go to Top of Page

loveslave
Starting Member

28 Posts

Posted - 2005/01/25 :  23:55:29  Show Profile  Visit loveslave's Homepage Send loveslave a Private Message
Jag bytte ut dem idag mot ett par Sennheiser HD 555 och en lång sladd, och det låter mycket bättre. Nu hör jag ett visst brum från förstärkaren i stället, som antagligen dränktes i FM-bruset med RS 120. Det hörs inte alls så tydligt när jag lyssnar med högtalare i stället. Lite märkligt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000