HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilka ht-kablar till Totem Hawk?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2005/01/18 :  19:49:51  Show Profile Send linkan a Private Message
Hej

Är det nån som har testat och kan rekommendera nån högtalarkabel till ett par Hawkar? Om ni testat med andra Totem-högtalare så är det av intresse.
Vet inte riktigt var jag ska börja men har provat Eichmann 6 (passade inte mig riktigt), Kimber 8TC (helt OK) samt Audience (bra) men vill gärna utvärdera fler innan jag bestämmer mig. Transparent, Harm. Tech, Fadel Art och andra märken är av intresse men jag har ej provat någon av dessa så kom gärna med egna erfarenheter. Övrig utrustning Moon I-5 samt en moddad CD Sony XA 30 ES (vilken ska bytas snart).



Linkan

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2005/01/18 :  20:20:55  Show Profile Send MartinH a Private Message
Vi har kört AVIDs kablage på ett antal Totem modeller med bra resultat..
Kan nämna att vi är på väg in med ett nytt kabelmärke till Stockholmsmässan " Silver Sonic " från DH Labs som känns riktigt intressant, har fått lyssande kritik i USA och jämförts med många klart dyrare konkurrenter !!

Jag skulle dock säga att Fadelart fungerade bra tillsammans med Model 1 nere i Göteborg sist, så där kan vara nått att lyssna till...

/Martin
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2005/01/18 :  20:51:25  Show Profile Send krelle a Private Message
Jag har köpt Avids högtalarkablar + signalkablar. Just kombinationen ihop tyckte jag var kanon. Jag hade tidigare 8tc hgt-kabel och kimber 1111 select. Jag körde kablarna drygt en vecka och testade bla mot kimber bifocal och select hgt kablar.
Mina intryck av Avid var att de är superneutrala. allt låter rätt tycker jag med mina Totem Mani 2. Jag kör singlewire.........Mvh Krelle
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2005/01/19 :  09:03:51  Show Profile Send linkan a Private Message
Martin

Vilka Fadel Art testade ni i Gbg?
Är det inte dags att uppdatera hemsida med priser för Avid's ht-kablar?

Linkan

Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/01/19 :  10:48:08  Show Profile Send Nitram a Private Message
Ja i götet lät det väldigt bra... så var det ju hyfsat krallig Naim elektronik till Model ettorna också...

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

EJ
Starting Member

4 Posts

Posted - 2005/01/19 :  11:23:00  Show Profile Send EJ a Private Message
Jag tycker att Totems egna Tress bi-wire funkar bra till mina Mani-2 Signature. Jag antar att det är dessa som används internt i Totems högtalare, är det så Martin?

/EJ

Edited by - EJ on 2005/01/19 11:24:21
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2005/01/19 :  12:02:20  Show Profile Send MartinH a Private Message
I göteborg körde vi på deras värstingar för runt 50000:-, kommer inte exakt ihåg vad dom hette, men det vet wolfgang på creative audio..

Jo då, hemsidan är under omkonstruktion och uppdatering, man har kommit ut med en ny variant av AVIDs högtalarkabel, denna har en aktiv jord kan man säga..
Man har en dosa på kabeln som kopplas med en coaxkabel till en plugg som man sätter in i ett jordat eluttag, vips så har man jordat kabeln....
Ska bli intressant och testa !!

Jo Totems egna kablage får inte glömmas bort, man har en standardkabel och sen finns den biwirade RUTH, denna ligger på runt 12000, och den billigare 7000:-

EJ: Nej faktiskt inte, innuti signaturemodellerna så är det silverkablage, och tyvärr så är det inte det i högtalarkabeln, då hadde den kostat betydligt mer...

/Martin
Go to Top of Page

sjorslev
Jumon Audio

30 Posts

Posted - 2005/01/19 :  13:10:16  Show Profile  Visit sjorslev's Homepage Send sjorslev a Private Message
Forsøg med Silversonc Q-10. Kommer snart på Hifi Art!

www.jumon-audio.dk
Go to Top of Page

EJ
Starting Member

4 Posts

Posted - 2005/01/19 :  13:12:18  Show Profile Send EJ a Private Message
Tack för svaret Martin.
Jag hittar ingen info om Totems RUTH kabel, kan du ge oss lite mer info/länkar till den?

/Erik

/EJ
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2005/01/19 :  15:25:18  Show Profile Send MartinH a Private Message
EJ : Ja det finns tyvärr inte så mycket info om den...

Kabeln kom till för ett par år sen, och har faktikt inte funnits med på Totems hemsida alls..

Och jag har faktiskt inte desikerat den för att ta reda på vad som finns innuti, men det är en koppar kabel med teflon isolering, så mycket kan jag i alla fall säga...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.77 sekunder. Snitz Forums 2000