HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Nya Grado 325:or
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/01/18 :  07:19:34  Show Profile Send karlstorck a Private Message
Bara dagarna efter jag lägger beslag på mina aluminiumfärgade 325:or dyjer det upp en uppgraderad guldfärgad variant. Ja, ja, så kan det bli ibland.

http://www4.head-fi.org/forums/showthread.php?t=101595

Kalle

Nissenos
Starting Member

25 Posts

Posted - 2005/01/18 :  11:54:21  Show Profile Send Nissenos a Private Message
Japp de ser riktigt grymma ut, de fanns på ljudmakarn för demo när jag var där i fredags. Lyssnade aldrig på dem (jag har redan sr-225 tänkte jag), men jag ångrar det nu.

Daniel

N/A
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2005/01/19 :  14:11:52  Show Profile Send marbrink a Private Message
Nissenos: Har Ljudmakarn de nya guldfärgade SR325:orna??

Förresten, så föredrar jag SR-225 över SR-325, men de nya guldfärgade kanske är en förbättring över SR-325...
Go to Top of Page

induce
Member

98 Posts

Posted - 2005/01/19 :  15:42:22  Show Profile  Visit induce's Homepage Send induce a Private Message
Fräckt! Jag personligen föredrar nästan alltid silver/alu framför guld, men det är ju en helt annan historia. Intressant dock att det pratas om att det sitter nya element i de guldfärgade. Då kan man ju fråga sig hur mycket bättre de är än de gamla, silverfärgade? Och hur är de jämfört med Alessandros produktserie?

Får gräva lite djupare i tråden i eftermiddag och se vad som dyker upp...
Go to Top of Page

induce
Member

98 Posts

Posted - 2005/01/19 :  15:46:53  Show Profile  Visit induce's Homepage Send induce a Private Message
Fräckt! Personligen föredrar jag silver/alu framför guld men det är ju en annan historia. Intressant även att det påstås sitta nya element i dessa. Huruvida det är sant eller ej vet jag inte i och för sig, har inte hunnit gräva djupare i tråden ännu. Om det nu skulle vara sant är frågan hur mycket bättre de är än gamla modellen, och hur de är jämfört med Alessandros produktserie.

Får kika mer i tråden i eftermiddag och se vad som dyker upp..
Go to Top of Page

kasra
Member

588 Posts

Posted - 2005/01/19 :  16:25:54  Show Profile Send kasra a Private Message
Induce: checka lite längre fram i länken... Nya alessandro lurarna har också fatty-style chassien... fast inte guld såklart

/kasra

"Pretty girls dont cry"
Go to Top of Page

induce
Member

98 Posts

Posted - 2005/01/19 :  18:04:06  Show Profile  Visit induce's Homepage Send induce a Private Message
Yes, har nu kollat lite mer i tråden. Vet inte om jag gillar att de är så otroligt feta. Hade varit snyggt om de gjort grillarna lite mindre och bara rundat av kanterna (precis som de gjort nu). Gillar looken de har "från sidan" så att säga. Annars ser de lite klumpiga ut. Får hoppas det inte är några gigantiska skillnader då jag nyligen köpte mina MS-2:or
Go to Top of Page

sango
Member

104 Posts

Posted - 2005/03/06 :  00:55:06  Show Profile Send sango a Private Message
"Maybe the classic SR325s and MS2s will become collectors' items due to their discontinuation (and some may prefer their sound to the new SR325/MS2)..."

"Could Grado be revamping the entire line of headphones? Starting with the old Sr-325? .. exciting times"

Mycket intressant då man sitter på både ett par 325or och ett stycke RS-1..

Edited by - sango on 2005/03/06 00:55:29
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2005/03/07 :  18:26:12  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
lite OT kanske.. Jag har ett par 325 hemma nu. men jag tycker de är grymmt obkväma, jag får ont i öronen efter bara en halvtimma.. är det så för er oxå?

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

induce
Member

98 Posts

Posted - 2005/03/07 :  23:03:11  Show Profile  Visit induce's Homepage Send induce a Private Message
Så var det för mig till en början men verkar som om öronen vant sig, för nu är det inte lika farligt längre..
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2005/03/07 :  23:34:15  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
hehe du kanske har härdat öronen :).

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri

Edited by - j0akim on 2005/03/07 23:34:36
Go to Top of Page

Henrik A
Member

155 Posts

Posted - 2005/03/08 :  08:00:52  Show Profile Send Henrik A a Private Message
Hej J0akim!

Startade en tråd om tips för obekväma SR325.
Gjorde gott för mina öron.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=36318

//H

"Im a bassplayer. I like doing the same thing over and over again."
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/03/08 :  11:04:43  Show Profile Send karlstorck a Private Message
Visst, komforten är lägre än tex Sennheiser, men så farligt obekväma är de inte. Dessutom låter de konstigt om de kommer för nära öronen...

Kalle
Go to Top of Page

sango
Member

104 Posts

Posted - 2005/03/08 :  16:06:25  Show Profile Send sango a Private Message
Det jag märkte när jag fick hem mina 325or var att förpackningen hade "plattat" till kuddarna så kanterna på dem var inte lika kantiga längre så att säga. Enkelt men dyrt i sverige att köpa nya men det gjorde jag och nu sitter de nästan lika skönt som RS-1orna, bara tyngden som gör det jobbigt efter ett tag. :) enjoy!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000