HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 nad 320 el c352
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonta
Member

269 Posts

Posted - 2005/01/17 :  14:04:26  Show Profile Send jonta a Private Message
Min anläggning består idag av Cd Nad c542, stärkare Nad 320BEE samt golvare JPW 204. Jag uppgraderar med små, ej för dyra förändringar, men funderar om en Nadstärkare c352 kan göra ett bättre jobb än 320bee. Surfar man run, t ex audiorewiev, är meningarna delade om detta är en förstärkare eller inte, och i förhållande till 320bee. Vad tror forumet, eller ni som har erfarenhet av dessa 2 stärkare?

Dreams never end!

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/01/17 :  14:07:40  Show Profile Send matte76 a Private Message
Om du vill hålla fast vid NAD så köp 352. Jag har ej jämfört ljudet med 320, men 352 har en del extra kraft som kan behövas om du väljer att uppgradera högtalarna framöver. Annars finns det många bra alternativ till NAD, som dock har fördelen att kunna driva svåra högtalare.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/01/17 :  14:33:05  Show Profile Send Blue a Private Message
I den prisklassen (5000) skulle jag vilja säga att det inte finns särskilt många alternativ som jag tror kan slåss mot NADen (förutsatt att man ej köper begagnat eller ev östimporterar). Cambrige och HK-670 typ... men ja, jag tror nog på NADen i det läget. Däremot tror jag inte att du kommer få någon "natt-och-dag-skillnad" jämfört med nu, lite beroende på hur pass tungdrivna högtalarna är dock.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/01/17 :  14:39:16  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ja kanske bättre att spara och uppgradera till rejält bättre saker längre fram. Som Blue säger, skillnaden är nog inte enorm mellan 320 och 352.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

jonta
Member

269 Posts

Posted - 2005/01/17 :  15:17:00  Show Profile Send jonta a Private Message
Ok, tackar! Kanske om man hittar något bättre beg ändå värt att uppgradera? Främst i avseende att få mer "öppet" ljud, eller separation.

Dreams never end!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/01/17 :  15:19:39  Show Profile Send matte76 a Private Message
Försök hitta begagnad Primare I20 eller I21 tex, de spelar öppet. Borde kunna fås för 5-7.000. Annars kanske Arcam-förstärkare tex. Kolla runt vad som finns.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000