HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 In Ear hörlurar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2005/01/17 :  09:16:47  Show Profile Send Andreas A a Private Message
jag har tittat på lite dyrare av dessa modeller och undrar om någon har testat något som motsvarar dessa typ:

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=60194

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/267222/details

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/198914/details

den sista länken jag angav så kostar ju den från 700kr och uppåt i stort sett, kan den vara värd det priset faktiskt?

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/01/17 :  09:58:01  Show Profile Send Ayn a Private Message
Shure E*C-serien har mycket gott rykte. Har inte hört dem själv, men efter alla timmar på forum här och var märker man vad som gillas eller inte...Sonys MDR EX-88 eller vad den nu heter ska också vara bra. Men jo, nog tror jag att det kan vara värt att lägga ut ett par hundringar till på att få riktigt bra lurar, på samma sätt som man absolut får mer välljud om man lägger några tusingar till på högtalare.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

thli
Member

248 Posts

Posted - 2005/01/17 :  18:07:02  Show Profile Send thli a Private Message
Har du råd köp Shure, har inte hört just E2c men E5c är Grym!!!(LITE dyr dock!).
Vill du komma lite billigare undan så är "Koss the plug" ett bra val.

//Thomas
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/01/17 :  18:41:29  Show Profile Send Ayn a Private Message
Håller inte med thli, köpte Koss the Plug och den är hemsk tycker jag! Halvt omöjliga att få in i örat, och när de väl gått in spelar de rörigt och bumligt. Ingen höjdare.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

thli
Member

248 Posts

Posted - 2005/01/17 :  18:57:59  Show Profile Send thli a Private Message
Har inte hört den slälv men när jag såg frågan tog jag fram ett test i tidnigen M3 som gav Koss bra betyg.
Att den skulle låta hemskt verkar skumt men säger du det Ayn får jag tro dig.

Då var det bara Shure kvar.

//Thomas
Go to Top of Page

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2005/01/27 :  11:58:32  Show Profile Send Andreas A a Private Message
Jag har tidigare haft in ear lurar i 300kr klassen från sony minns inte modell nummern men dom tyckte jag var rätt bra förutom att ja fick onti örat av dem efter en lite längre tid och dom ville inte riktigt sitta bra i örat!
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/01/27 :  12:12:21  Show Profile Send C-Quence a Private Message
Shure är ett starkt kort!
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/01/31 :  08:53:32  Show Profile Send molsson a Private Message
Thu plug är MYCKET bra, för dom 199 man får betala. Köper man sedan silikonpluggarna "voice", blir det lättare att få in den i örat.

No hay banda!!
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/01/31 :  11:27:07  Show Profile Send karlstorck a Private Message
Var i Sthlm kan man köpa (testa) Shure?
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/01/31 :  13:11:59  Show Profile Send C-Quence a Private Message
Jag vet att Webhallen.com har (åtminstone) modellen E5c inne i butik för demo - enligt hemsidan har de inte dem andra modellerna hemma.
Go to Top of Page

krang
Member

434 Posts

Posted - 2005/02/10 :  20:33:06  Show Profile Send krang a Private Message
Det enda som talar för "the Plug" är priset, Det är riktigt smäcka i kvaliteten. Kan man få in sin egen tumme i örat så finns det en chans att plugen passar där också. Gå till SIBA eller ONOFF till hyllan där pluggen hänger. Ta förpackningen och titta på baksidan. Titta vad Koss hittat på för andra lösningar än kudden som sitter på från början. Sexkantiga, Cylindriska. Alla i tokstor diameter. Jag kan rekommendera Sony alternativet. Jag provade plugen när mina sony dito var på garantibyte. De tidiga modellerna hade en jätte vek litz kabel med jätte klen isolering så de gick sönder. Men det har man slutat med och nu fungerar de kanon. De passar i öronen också.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/02/11 :  00:34:21  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Att man sen får öronen halvt masakerade av the plug är en annan sak.
Jag har / använder sådana, ganska dagligen.
Något som bör göras på ganska låga nivåer anser jag.
Basen är ganska överdriven.

Men för priser får man väll se dem som ganska prisvärda.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000