avr7000
Harry-vinnare 2004
845 Posts |
Posted - 2005/01/09 : 16:07:25
|
Byggde mina Hypex i trä och blev nöjd med resultatet så jag fortsatte på den inslagna vägen då det blev dags att bygga gain clone...
Låda i samma stil som Hypex men med kylflänsar i stället för ventilationsspringor...
Lock och botten i Aluminium...
Det är ju inga dyra moduler det här, så man får ju försöka hålla lite budget för att det inte skall bli meningslöst (bättre att t ex köpa Hypex...) Budgeten är relativt lätt att hålla tight då det kryllar av skrot i källaren 2 st 160VA 24 V trafos
Jag skall jobba en del med att försöka lyckas banka dit en rejäl kondingbank, någon som skall vara svårt med välljudet i behåll... Detta vill jag göra därför att den, välljudande eller inte, annars lär ska vara lite vek i basen... Lösningen kan vara sk snubbers, något som jag inte satt mig in i på djupet ännu, eller en mystisk dubbel nätdel som jag knåpat ihop själv...
Specialnätdelen skall ha egna diodbryggor, 2*15000 mF Aerovoxkondingar (det är Rifa på bilden), 100W 1 Ohms dämpmotstånd (gratisfynd ), ett par extra dioder och lite avkopplingskondingar...
/Stefan |
Mina pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665 |
|