HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkare upp till 20000 ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

octavius
Member

114 Posts

Posted - 2005/01/09 :  12:49:39  Show Profile
Skall köpa ny integrerad förstärkare upp till 20000:-, och behöver lite råd.
Obs! är inte intresserad av rörförstärkare.

Mitt ljudideal är snabbhet(dynamik), lagom varmt och mjukt ljud, mycket 3D känsla och detaljer och självklart mycket kraft.
Jag behöver en ganska stark förstärkare för mina Canton Ergo RC-S är ganska trögdrivna.

Är inne på Tact SDAI 2175 ca 15000:-, Primare I30 ca 18000:-, Arcam FMJ A32 ca 18000:-, finns det andra inom denna prisklass som du kan rekommendera är det välkommet?

Någon som testat dessa produkter som kan beskriva ljudkvaliteten på dessa eller kanske bara en, skulle uppskattas.

Uppskattar alla råd och ännu mer ljudkvalitets beskrivningar och köptips!

Rullebulle

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/01/09 :  13:17:03  Show Profile Send Baltazar a Private Message
Varför inte separat för/slutsteg?
Ett beggat Rotel RB1090 tillsmans med något vettigt försteg kanske? Då har du ju möjligheten att testa lite olika försteg tills du når ditt ljudideal.

Mvh / Christian


Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/01/09 :  14:01:20  Show Profile Send Figge a Private Message
Moon I-3 för 19.900:-, bör du lyssna på.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2005/01/09 :  14:01:20  Show Profile Send KennethS a Private Message
Jag upplever personligen faktiskt efter ha haft en Arcam FMJ A32 hemma att min NadS300 är klart trevligare med mer kraft och jävlar anamma samt klart mjukare ljud. Arcam kanske är lite renare i mellanregistret men jag upplever att Nad:en har klart mycket trevligare botten. Arcamen upplever jag lite kantig i sitt spelsätt och gillar personligen ett ljud som är mer "organiskt". Tycker faktiskt att den enligt min personliga uppfattning att Nad S300 lirar komplett med mina Audiovector Mi3 som annars ska vara som vikt enligt vissa för Arcam. Din begagnad för runt en 8.000 - 8.500kr.

Men som sagt alla dessa förstärkare verka ju ruggigt trevliga och att du har en angenäm uppgift framför dej i din jakt!

Lycka till!

Edit: Stavfel

Trött på folk utan vett

Edited by - KennethS on 2005/01/09 14:02:32
Go to Top of Page

MikaF
Member

146 Posts

Posted - 2005/01/09 :  14:25:06  Show Profile Send MikaF a Private Message
Jag skulle i ditt läge absolut lyssna på Kora Exlorer 150
hybridförstärkare 150 w. En RIKTIGT bra förstärkare!

MVH/M

Driver Top HiFi
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/01/09 :  19:25:11  Show Profile Send Blue a Private Message
AVIs integrerade är fantastiskt bra! Spräcker väl dock budgeten med några tusingar. Annars är nog Primaren ett säkert kort. Eller Roksan Caspian, lite billigare och lite mindre effekt, men det borde räcka till dina högtalare ändå, tycker man.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2005/01/09 :  20:26:04  Show Profile Send knoxville a Private Message
Tact:en har inte en suck mot Primaren enligt min jämförelse. Vart riktigt besviken på den faktiskt. Visst mycket detaljer, men spretigt, rörigt, kallt och inget hjärta i musiken. Lyssningstrött väldigt fort tillsammans med B&W dyrare modeller iaf.

Jag rekomenderar Primare I30 eller en prutad Thor :D Snacka med Sladd!

mvh
Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000