HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Hörlursköp
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lunkan
Starting Member

13 Posts

Posted - 2005/01/05 :  20:06:31  Show Profile Send Lunkan a Private Message
Hej! har skaffat mig en ipod mini, och vill nu ha lite bättre hörlurar i form av snäckor, eller snarare in-ear hörlurar (såna med gummiploppar). Har tittat runt lite på bl.a. shure, etymotic och även Sonys MDR-EX71. Jag har dock upptäckt att jag hatar hörlurar som ligger och vilar i örat, precis som shure och etymotic gör, så dom är tyvärr bortsollade, vilket lämnar sonylurarna som enda alternativ.

Har ni några förslag, då jag inte är så sugen på billiga sonylurar heller.

Tack på förhand!

Flyttad till Personlig HiFi/Cyber

Edited by - Cyber on 2005/01/06 17:07:15

Lurman
Member

71 Posts

Posted - 2005/01/05 :  20:38:26  Show Profile Send Lurman a Private Message
Måste tyvärr meddela att även EX71 är lurar som skall ligga i öronkanalen... Det enda jag kommer på på rak arm är nog Sennheiser MX500, men det är nog ingen jätteförbättring mot vanliga Ipod-lurar även om det borde bli bättre. Alla "high-end"-snäckor jag kommer på ligger i öronkanalen just för att kunna isolera bort bakrundsljud bättre.

Ett alternativ blir ju då "vanliga hörlurar", i en mindre (och kanske isolerande) modell, men det är kanske inget du kan tänka dig?

Vilken prisklass hade du tänkt dig, så blir det i alla fall lite lättare för oss att ge råd...

/L
Go to Top of Page

Lunkan
Starting Member

13 Posts

Posted - 2005/01/05 :  20:50:13  Show Profile Send Lunkan a Private Message
Jag har nog förklarat lite slarvigt! Jag vill ha snäckan i öronkanalen. Dock vill jag inte ha det så här:


Nää...
Go to Top of Page

Lunkan
Starting Member

13 Posts

Posted - 2005/01/05 :  20:51:22  Show Profile Send Lunkan a Private Message
Och prisklassen är alltifrån 0-2000kr

Nää...
Go to Top of Page

Lurman
Member

71 Posts

Posted - 2005/01/06 :  11:39:15  Show Profile Send Lurman a Private Message
Måste nog erkänna att just nu är förvirringen stor...

Ett par EX71 är allså OK, men inte ett par etymotic ER4P:

Kostar $219 från headroom, vilket borde passera under budgeten, i alla fall om tullverket tittar åt ett annat håll... Ett par Shure E3C verkar också vara mindre "i örat" än de E2 du har på bild... Ett par Etymotic ER6i ligger också lite mer i örat, men är och andra sidan Ipod-vita

Ingen aning om det hjälper, jag pratar ju om sådant du inte ville ha...

/L
Go to Top of Page

Lunkan
Starting Member

13 Posts

Posted - 2005/01/07 :  16:19:00  Show Profile Send Lunkan a Private Message
hehe! etymotics ser ut att vara bra mycket bekvämare! Det jag inte tyckte om med shure lurarna var just sättet dom placerades i örat. Trodde etymotics var byggda på samma sätt, men där hade jag fel!
Tack så mycket för hjälpen!

/Lunkan

Nää...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000