HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kabelköp från usedcable.com??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2002/10/07 :  17:43:11  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Detta ämne har säkert behandlats tidigare på detta forum, men skulle ändå vilja kolla huruvida någon beställt eller köpt kablar via denna internet-kabelförmedlare?

I det fallet, vilka var erfarenheterna?

Mvh,

RKL

www.highendnews.com

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/10/07 :  17:46:07  Show Profile Send ekman a Private Message
dom är riktigt dyra jämfört med att köpa på begagnatmarknaden i Usa men och dom lär inte skriva ner värdet på paketet heller så du åker på moms och tull också och då kan du ju lika gärna handla kablarna hemma
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2002/10/07 :  19:10:18  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Jag har köpt kablar flera gånger på Cable Company och har god erfarenhet. Priserna kan vara lägre på Audiogon etc. men då handlar det om att veta att man vill ha just den kabel som annonseras och att denna är den rätta. Enligt min uppfattning kan man lita på Cable Company medan det finns stor variation på säljare på begagnatsajterna.
Cable company har ett stort urval av kablar och försöker hjälpa till att hitta rätt och jag tror att en del misstag kan undvikas på detta sätt. Man kan byta mot någon annan kabel om den man köpt inte faller väl ut. Värdet av detta minskar förstås om man betalt moms och tull, men mindre paket kan slinka genom tullen ibland.
Värdet av rådgivningen minskar om man har komponenter som är mindre kända eller okända i USA. Jag hade komponenter som de kände till väl och då fungerade det bra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000