HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Jag blir så förbannad (katastrofen)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2004/12/30 :  11:51:09  Show Profile Send Zombie a Private Message
kul å retas med soffliggarna

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2004/12/30 :  12:39:41  Show Profile Send långhåret a Private Message
Zombie: Denna tråd handlade just om ilska och vanmakt.... Det är högst angeläget att få kritisera en slapp regering som har för vana att starta utredningar ett stup i kvarten ist. för att agera, samt har aftonbladets internettjänst(läs: hänt extra) som ledstjärna vid sin dagordning. Hur kunde dem annars vara så missinformerade och slappa i sitt agerande?

Haakan: Visst vore det tragiskt ifall det finns folk på forumet som skriver saker dem inte kan stå för. Låt oss hoppas att så inte är fallet.

jaja, over and out!

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts

Posted - 2004/12/30 :  12:53:12  Show Profile Send joakim a Private Message
En mycket ödmjuk Carl Bildt (som var statsminister vid Estonia-katastrofen) gjorde sitt bästa häromdagen för att få de hungriga TV-reportrarna i soffan att lugna ner sig i klappjakten på ansvariga ministrar.

Vid alla katastrofer så försöker media att hitta en "sitting duck" dvs någon man kan skjuta och garanterat träffa. Regeringen är en sådan "sitting duck" just nu.

Därmed inte sagt att regering skött sig, men det kan vi inte heller avgöra i dagsläget.
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/12/30 :  14:54:38  Show Profile Send hal a Private Message
Jag tror det är viktigt att man håller ihop i kris-situationer.
Kritik och gnäll finns det gott om tid för, i sinom tid.
Många misstag görs och kommer att göras. Framförallt i en trygghetsnation som inte upplevt krig på många år.
Men alla inblandade gör sitt bästa i en fruktansvärt besvärlig situation. Tänk bara på alla stackars reportrar på plats och här hemma som försöker göra sitt jobb.
Vi är alla inte mer än människor.
Kanalisera Er vrede istället på att hjälpa, skänka pengar, kanske ringa en anhörig som är orolig. Det finns många som inte har drabbats som kanske ändå behöver någon att prata med.
Jag kan bara se på mig själv hur jag har påverkats av allt lidande i den här katastrofens spår.
Ring och prata med Era nära och kära, inte minst de gamla och ensamma. Det är många som behöver prata med någon.
Det värmer dock att se att så många är beredda att hjälpa till.

Var rädda om er.

Veckans skiva, här !

Edited by - hal on 2004/12/30 15:07:26
Go to Top of Page

JoelH
Member

159 Posts

Posted - 2004/12/30 :  22:18:30  Show Profile Send JoelH a Private Message
Haakan: Så bra sagt!

Tänk om alla de som så ofta anser sig veta så mycket bättre gjorde något åt saker och ting istället för att gnälla. Betänk även att också politiker är människor!
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/01/01 :  14:14:04  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
När vi ändå är upprörda, och ventilerar vår ilska skulle jag ville sätta ett par virituella pump-hagel i ansiktet på Rev. Fred Phelps, pastorn i en Amerikansk Baptistförsamling. Virituella och inte reella enbart på grund av att jag inte äger ett pump-hagel och att han inte är fysiskt närvarande.

Håll i er, för nu blir det otäckt!

http://www.godhatesfags.com/fliers/dec2004/Tsunami_12-29-2004.pdf

OBS! Detta är INTE satir, Pastor Phelps är en välkänd idiot och kristendomens största varböld.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2005/01/01 :  15:52:22  Show Profile Send bliss a Private Message
Pastor Phelps med familj brukade bland annat stå utanför Washburn University i Topeka, Kansas, när jag pluggade en tid där och demonstrera pga att universitetet tillät homosexuella studenter. En riktig fullblodsidiot tyckte även stora delar av lokalbefolkningen.

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2005/01/01 :  16:41:04  Show Profile Send Aton a Private Message
Jag läste annonsen. Vilken galning. Finns det inga lagar mot hets mot folkgrupp eller dylikt i USA?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2005/01/01 :  17:34:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Nu börjar vi spåra iväg väl långt...

Det finns alla möjliga människor och åsikter utanför HiFiForum.nu, låt oss försöka bibehålla detta som den yta som inte dras ner i smutsen av alla tvister och extrema åsikter.

Nu avslutar vi politik och religionssnacket.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000