Author |
Topic |
Zombie
Member
2502 Posts |
Posted - 2004/12/30 : 11:51:09
|
kul å retas med soffliggarna |
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket |
|
|
långhåret
Member
296 Posts |
Posted - 2004/12/30 : 12:39:41
|
Zombie: Denna tråd handlade just om ilska och vanmakt.... Det är högst angeläget att få kritisera en slapp regering som har för vana att starta utredningar ett stup i kvarten ist. för att agera, samt har aftonbladets internettjänst(läs: hänt extra) som ledstjärna vid sin dagordning. Hur kunde dem annars vara så missinformerade och slappa i sitt agerande?
Haakan: Visst vore det tragiskt ifall det finns folk på forumet som skriver saker dem inte kan stå för. Låt oss hoppas att så inte är fallet.
jaja, over and out! |
Musik... Vad skulle man göra utan det? |
|
|
joakim
tom blommorna på spikes!
534 Posts |
Posted - 2004/12/30 : 12:53:12
|
En mycket ödmjuk Carl Bildt (som var statsminister vid Estonia-katastrofen) gjorde sitt bästa häromdagen för att få de hungriga TV-reportrarna i soffan att lugna ner sig i klappjakten på ansvariga ministrar.
Vid alla katastrofer så försöker media att hitta en "sitting duck" dvs någon man kan skjuta och garanterat träffa. Regeringen är en sådan "sitting duck" just nu.
Därmed inte sagt att regering skött sig, men det kan vi inte heller avgöra i dagsläget. |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2004/12/30 : 14:54:38
|
Jag tror det är viktigt att man håller ihop i kris-situationer. Kritik och gnäll finns det gott om tid för, i sinom tid. Många misstag görs och kommer att göras. Framförallt i en trygghetsnation som inte upplevt krig på många år. Men alla inblandade gör sitt bästa i en fruktansvärt besvärlig situation. Tänk bara på alla stackars reportrar på plats och här hemma som försöker göra sitt jobb. Vi är alla inte mer än människor. Kanalisera Er vrede istället på att hjälpa, skänka pengar, kanske ringa en anhörig som är orolig. Det finns många som inte har drabbats som kanske ändå behöver någon att prata med. Jag kan bara se på mig själv hur jag har påverkats av allt lidande i den här katastrofens spår. Ring och prata med Era nära och kära, inte minst de gamla och ensamma. Det är många som behöver prata med någon. Det värmer dock att se att så många är beredda att hjälpa till.
Var rädda om er.
|
Veckans skiva, här ! |
Edited by - hal on 2004/12/30 15:07:26 |
|
|
JoelH
Member
159 Posts |
Posted - 2004/12/30 : 22:18:30
|
Haakan: Så bra sagt!
Tänk om alla de som så ofta anser sig veta så mycket bättre gjorde något åt saker och ting istället för att gnälla. Betänk även att också politiker är människor! |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
bliss
Member
681 Posts |
Posted - 2005/01/01 : 15:52:22
|
Pastor Phelps med familj brukade bland annat stå utanför Washburn University i Topeka, Kansas, när jag pluggade en tid där och demonstrera pga att universitetet tillät homosexuella studenter. En riktig fullblodsidiot tyckte även stora delar av lokalbefolkningen. |
Oh by the way, which one's Pink? |
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2005/01/01 : 16:41:04
|
Jag läste annonsen. Vilken galning. Finns det inga lagar mot hets mot folkgrupp eller dylikt i USA? |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2005/01/01 : 17:34:56
|
Nu börjar vi spåra iväg väl långt...
Det finns alla möjliga människor och åsikter utanför HiFiForum.nu, låt oss försöka bibehålla detta som den yta som inte dras ner i smutsen av alla tvister och extrema åsikter. Nu avslutar vi politik och religionssnacket.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Topic |
|