Author |
Topic |
Cyber
Medlem i AÖ
2294 Posts |
Posted - 2004/12/27 : 21:42:54
|
Mina Kondoleanser till alla drabbade familjer.
/Cyber |
|
|
soren
Member
311 Posts |
Posted - 2004/12/27 : 22:04:31
|
Japp det var inte roligt att vakna till nyheterna. Har en kollega som är och dyker på Seychellerna, hoppas han och hans fru är ok.
Så vänta lite med nästa inköp och skänk pengarna till behövande istället.
Jag skickade mina till Röda Korset, men det finns fler listade på Aftonbladets hemsida. Hoppas nu inte banken dröjer med betalningen som vanligt.
"Röda Korsets insamling: pg-nummer 900800-4"
/Sören |
Edited by - soren on 2004/12/27 22:05:58 |
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 00:05:23
|
Jag har varit på flera av dom drabbade platserna i Thailand, bla. på den ögrupp Similan Island där antagligen den Thailändska prinsessans son strök med. Hon hade ett hus där. Och jag känner folk på Ko Lanta där bla. en Thailändare brukar komma till Göteborg med sin svenska fru på somrarna. Det går inte att komma i kontakt med dom, men den ön är platt på västra sidan och låg risigt till med långrunda stränder. Har just sett ett program på tv om detta och där en kille från en hjälporganisation sa att detta kan leda till en än värre katastrof för den fattiga befolkiningen i alla dessa drabbade länder om dom inte snabbt får hjälp med färskvatten i första hand och sedan också mediciner och annat som dom behöver. det är med detta hot miljontals människor som riskerar att stryka med i epidemier. En slant efter bästa förmåga är väl det enda man kan bidra med. Och en tanke till både kända och okända som drabbats.
|
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
|
|
Ibbe
Member
117 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 00:14:38
|
ett lite bidrag insatt,300pix insatta till Röda Korsets insamling Naturen är inte att leka med,vi har tur som bor så bra som vi gör. |
Harman kardon så har man,,,(Denver prospect) |
Edited by - Ibbe on 2004/12/28 00:15:28 |
|
|
Hinken74
Member
1102 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 08:12:35
|
Fruktansvärt det som inträffat. De fyra elementen kan verkligen vara hemska när de är på det humöret. Känns onödigt också varningen borde kommit fram mycket tidigare. Min halvkusin skulle precis åka till Thailand men väljer Afrika istället. Mina föräldrar bokar om och reser till Florida. En månad senare och de hade varit dem som strykit med. Otäckt är bara förnamnet. |
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 09:02:35
|
Saxat från www.redcross.se:
quote: Röda Korset vädjar om stöd till de drabbade i Sydasien
Jordskalven i Sydasien orsakade jätteflodvågor som drog fram över Sri Lanka, Indien, Indonesien, Thailand och Maldiverna. Fler än 23 000 människor befaras ha omkommit. Antalet kommer att öka då många är skadade och många fortfarande saknas.
Röda Korset kommer att skicka akuthjälp till de drabbade i området. Nu vädjar Internationella rödakors- och rödahalvmånen, som samordnar insatserna, om 45 miljoner kronor som stöd till de länder som drabbats av följderna av det kraftiga jordskalvet i Sydostasien. Röda Korset vädjar om stöd till de drabbade
Du kan ge ditt bidrag till de drabbade via vår on-linetjänst. Klicka här!
Du kan också skänka ditt bidrag via pg. 900 800-4. Märk talongen "Flodvågornas offer"
Tyvärr verkar deras onlinetjänst ha problem just nu så mitt bidrag är på väg via PG. Onlinetjänsten är annars ett bra sätt att lämna ett bidrag om man vill det, du hittar den här
Vänligen, Per
P.S. Saxat från rödakorsets hemsida: quote: Problem med on-linetjänsten För tillfället är det problem med vår on-linetjänst. Använd i stället gåvonumret 020-213 213 under tiden som vi åtgärdar problemet.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
PEGE
Member
63 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 09:20:30
|
Skänker en tanke till alla drabbade, anhöriga och vänner...
R.I.P
/Mvh Per-Anders. |
|
|
C-Quence
Member
553 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 09:42:24
|
Så tragiskt!
Så snabbt ens tillvaro kan ändras från glädje till sorg!
|
|
|
jojje_guitar
Member
701 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 10:15:56
|
|
"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo |
|
|
esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben
2578 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 10:18:35
|
Min bror och hans fru är i Thailand. Hörde precis att dom var Ok... Våra böner går till de drabbade.
/esl |
|
|
nolimitsoya
Starting Member
42 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 12:55:11
|
en liten peng går dit från mig också, tillsammans med tankarna. |
|
|
JockeWe
Member
151 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 13:13:35
|
Tack Pac för länken till Röda Korset - vi satte in 1.300:- , tänker på alla vi träffat i området och alla andra drabbade (Online-länken fungerade nu) |
____ ____ Joakim Wendel
Come visit my home page at http://www.violinist.nu |
Edited by - JockeWe on 2004/12/28 13:17:19 |
|
|
MartinH
Audiotrade
3778 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 13:38:24
|
Nåddes nyss av det tragiska beskedet att 3 fd kollegor som var i Thailand har drabbats hårt av katastrofen...
En familj är oskadda i ett läger i Bangkok efter 18 timmar hos en Thailändsk familj i bergen..
De andra har inte tråkigt nog inte klarat sig riktigt lika bra..
Fäderna i båda familjerna befinner sig på sjukhus i Khao Lak området, båda med smärre skador.. Var mödrarna och barnen är vet ingen, den ena kvinna sägs dock ha siktats på ett annat sjukhus så hoppet finns att hon lever.
För barnen dock så finns inget hopp, chansen att dom överlevt anses obefintlig...
Vi lider alla här på firman för familjerna och deras anhöriga..
/Martin |
|
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 15:12:38
|
Verkligen hemskt. Jag kom själv hem från koh phi phi för 3-4 veckor sedan. Blev aningens skakig när jag såg bilderna från, den nu nästan jämnade med marken, semesterön.
Det mesta ter sig rätt futtigt i jämförelse.... |
No hay banda!! |
|
|
brumel
Member
2568 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 16:26:37
|
Positivt besked. Dom ar valbehallna. Men jag lider samtidigt med dom som mist sina anhoriga eller vanner.
Mina varma kondoleanser!
Johan |
Hifiarkeologen |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 17:24:59
|
Det knyter sig i magen när man tänker på alla barn. Bara tanken att nån av mina 2 grabbar skulle försvinna är direkt otäck. Eller dom stackare som förlorar en eller båda föräldrarna.
En tanke till alla som var där , Svenska som utländska.
Jag väntar fortfarande på besked om kompisen lever. |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Toerne
Member
54 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 17:40:42
|
Tack för länken till onlinebidrag, Funderar på att börja autogira till Röda Korset. Dom behövs i hela världen.
Min farbror och hans familj är på backpacking semester och skulle bland annat till Thailand, vi fick tag i dem igår. Då var dom i Kambodja så dom hade tur, kunde lika gärna varit i katastrofområdet, för dom skulle dit. |
|
|
Bland
Member
672 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 19:01:05
|
Alla dessa barn som har gått bort, kanske hälften av alla avlidna, gör så ont. Många av de saknade svenskarna verkar vara barn! Vad ska man säga? Jag lider och tänker på er som saknar någon.
|
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 19:54:45
|
Det här måste vara den värsta tragedin i modern tid.
Det verkar som om nästan alla jag pratat med hittills har en eller annan relation till katastrofen. En vän till min granne såg sin fru och sina två döttrar sköljas bort av flodvågen. Dagen efter kunde han identifiera frun och ena dottern. Den andra dottern har ännu inte setts till. Jag vill inte ens tänka på vilken fruktansvärd smärta det måste innebära. Kan man någonsin gå vidare och känna glädje efter något sådant?
Och han är långt ifrån ensam om sin situation. Han är en i mängden.
Vedervärdigt. |
Militant cyklist. |
|
|
hkman
Starting Member
48 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 20:22:11
|
Jag har nu skänkt ett litet bidrag jag med, inte stort men så mycket jag anser mej ha råd med. Autogirar dessutom dit varje månad med en hundring... Hoppas den peng jag skickade gör lite nytta iallafall, jag mår verkligen dåligt över det som har hänt därborta och jag kan knappt ens fantisera om hur de drabbade har det.
Det verkar som alla har någon koppling till katastrofen, något som ger en liten föraning om hur omfattande detta är... |
|
|
masur
Member
159 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 22:56:48
|
En svår tragedi som kommer att sätta spår under lång tid. Har precis skänkt en slant till Röda Korsets postgironummer. |
|
|
edison
N.A.udiophile
2529 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 23:49:24
|
Ser ut som katastrofen var ännu mkt större än man fick veta igår...det går helt enkelt inte att riktigt ta in hur oerhört stor denna händelses omfattning är.På nåt ställe hade vågor dragit in mer än 6 km inåt land, obeskrivligt. Inga jag känner verkar vara drabbade, men det ändrar inte känslan av sorg över alla som dött - bara på ett ögonblick...
|
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad. |
Edited by - edison on 2004/12/29 01:55:20 |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6797 Posts |
Posted - 2004/12/29 : 01:03:51
|
Min arbetskamrat och fishingbuddy är med sin fru i Indien men han är ok då de var på annat håll när tsunamin drabbade Indien. Givetvis så tänker man på alla som drabbats och de som inte får återse sina nära och kära då inte bara svenskar utan folk från hela världen.
/Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
Merry
Member
275 Posts |
Posted - 2004/12/29 : 01:39:57
|
finner inga ord .... |
|
|
Loopen
Member