HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Primare V25
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mantra
Member

138 Posts

Posted - 2004/12/27 :  09:22:51  Show Profile Send mantra a Private Message
Hej på er!

Jag har funderingar på att införskaffa mig en begagnad Primare V25 DVD-spelare. Dock har jag lite funderingar på om den klarar brända DVD/CD skivor och SVCD.

Jag har idag en harman/kardon DVD-25 som jag både använder till cd och dvd-tittandet. Tror ni att det blir ett stort lyft just ljudmässigt i cd-läget? Det är väl just det som jag mest är ute efter.

Till detta kopplas en Primare I21 integrerad förstärkare.

Rotel RA-11 - NAD T557 BD - B&W DM685 - Eichmann eXpress 4 - VAN DEN HUL The CLEARWATER

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2004/12/27 :  09:38:54  Show Profile Send CC a Private Message
Hej Mantra!

Jag sitter med den äldre V20, DVD från Primare, å den har läst alla brända skivor jag matat den med.
CD-R/RW, DVD-R/RW, DVD+R/RW, SVCD, VCD, MP3... Eh, vad mer? Den e lite kinkig på vissa hybrider med SACD/CD. Vill inte ta CD spåret på en del SACD/CD skivor... Annars så... Väldigt bra på att läsa skadade/hyrda skivor!

Jämförde dem mot bla H/K,s DVD spelare men de var allt för stora skillnader! Både bild o ljud på både DVD o CD var mycket överlägset på Primaren! Å då du har en V25:a på g så... Den bör vara bättre än min V20

Däremot så kan naturligtvis inte cd-ljudet på min V20 jämföras mot en "ren" cd -spelare i motsvarande prisklass! Men å andra sidan så spelar rena CD-spelare DVD ganska så kasst

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2004/12/27 :  11:18:55  Show Profile Send Micke65 a Private Message
Hej,
Hur väl den läser skivor har väl med mjukvara att göra ?
Den V25 jag provade hade i alla fall senaste mjukvaran och den spelade bränd mp3 skiva utan problem.
Ljudmässigt är min åsikt att CD21, DVD26 och V25 är likvärdiga.
/micke
Go to Top of Page

fx
Member

50 Posts

Posted - 2004/12/27 :  18:15:36  Show Profile Send fx a Private Message
Kan bara instämma med det som tidigare sagts. Har en V25 och den har alldrig nobbat en ända skiva jag har matat den med.

Ang. ljudet så tror jag definitivt att det blir ett lyft. Det sitter Burr-Brow PCM1738 Dacar i den vilka brukar användas i cdsplare i 10kkr klassen. Dessuton en grymt stabil strömförsörjning vilket borgar för ett bra cdljud. Har haft min i c:a 2 år och det är ett köp jag alldrig har ångrat.

Primare V25 -> Xindak AC-03 -> Arcam AVR200 -> Nordost Super Flatline MkII -> Audiovector Mi1 Super

Edited by - fx on 2004/12/27 18:18:37
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2004/12/27 :  18:29:48  Show Profile Send mucke a Private Message
Jag får väl inflika här oxå. Gick just från H/K dvd 25 till Primare v25.
Allt blev flera klasser bättre kan jag lova.
Hade faktiskt en Cairn fog2 i samma veva som jag hade till cd och H/K:n då till film.
Blev lite trött på alla lådor i racket och tänkte skaffa en dvd som var bra på både och.
Jämförde Primaren med foggen och jag tyckte att Primaren lät trevligare.
Det ända som foggen slog primaren på enligt mina öron var att upplösningen var bättre på foggen.
Ska kanske tillägga att foggen var utan uppsamlings kortet, men det var likväl en cd i 12000 kronors klassen och det säger inte lite om primaren tycker jag.
Du blir garanterat nöjd med din v25:a

Mvh Mucke
Go to Top of Page

mantra
Member

138 Posts

Posted - 2004/12/27 :  19:40:32  Show Profile Send mantra a Private Message
Har ingen säljare direkt ännu till en Primare V25 men det ska väl inte vara för svårt att hitta. Så det kommer definitivt att bli en V25 inom närmsta veckorna. Vad tror ni är ett skäligt pris att betala för en begagnad Primare V25?

Rotel RA-11 - NAD T557 BD - B&W DM685 - Eichmann eXpress 4 - VAN DEN HUL The CLEARWATER
Go to Top of Page

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2004/12/27 :  20:00:46  Show Profile Send Micke65 a Private Message
5-6 k
Go to Top of Page

Rockefoten
Starting Member

33 Posts

Posted - 2004/12/28 :  11:19:44  Show Profile Send Rockefoten a Private Message
synes også at v25 er en fin spiller. Har prøvd en del dacer på den og kan jo tipse deg om at en god dac kan være en bra oppgradering senere dersom det er interessant:)
Go to Top of Page

mantra
Member

138 Posts

Posted - 2004/12/30 :  16:25:41  Show Profile Send mantra a Private Message
Vet ni om det finns olika revisioner av V25? Olika mjukvaror mm?

/Micael

Rotel RA-11 - NAD T557 BD - B&W DM685 - Eichmann eXpress 4 - VAN DEN HUL The CLEARWATER
Go to Top of Page

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2004/12/30 :  17:07:58  Show Profile Send Micke65 a Private Message
Mjukvaran har jag förstått det som att det finns olika utgåvor.
Din handlare kan uppdatera.
/micke
Go to Top of Page

mantra
Member

138 Posts

Posted - 2005/01/03 :  15:58:30  Show Profile Send mantra a Private Message
Vet någon om V25´an klarar av jpeg? alltså att man bränner jpeg-filer på en cd och sedan visar dem i dvd-spelaren direkt?
Detta istället för att göra en svcd.

/Micael

Rotel RA-11 - NAD T557 BD - B&W DM685 - Eichmann eXpress 4 - VAN DEN HUL The CLEARWATER
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000