HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 uppgradera m3 till mi3
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2004/12/19 :  10:25:21  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Hej
Nån som har koll på vad det kostar att uppgradera audiovector m3 till mi3? eller m3 super till mi3 super.

Är m3 super sämre än mi3?
tacksam för svar!

mvh Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/12/19 :  12:19:21  Show Profile Send MartinH a Private Message
det är väll så att det nya mi modellerna har andra typer av lådor, en annan högtalare helt enkelt ?!?
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/12/19 :  12:43:33  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Det går absolut bra att uppgradera M-modellerna till valfri modell av Mi3. Nedan finner du prisexempel på det versioner som kan tänkas vara intressant för dig i så fall. Kabinetten är det som man behåller vid en uppgradering och element och filter byts ut helt. Du får även ett PM med länk till mer uppgraderingar och vad som är ändrat i M till Mi modellen.

M3 till Mi3, 5510:-
M3 till Mi3 Super, 8480:-
M3 Super till Mi3 Super, 8056:-

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2004/12/19 :  12:52:03  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Tusen tack Tober för infon!!!!
Någon som har en uppfattning om skillnaden mellan M3 super o Mi3?

Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2004/12/19 :  14:29:12  Show Profile Send matte76 a Private Message
vet ej exakt, har ej hört den gamla M3-serien, men den nya Mi3 signatur ska ha 47 förbättringar jämfört med gamla M3 signatur.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2004/12/19 :  15:31:05  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Nu har jag ej hört den nya serien. Men det sägs att den nya Super skall vara ungefär lika bra som den gamla Signaturen. Detta kan jag dock ej bekräfta.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2004/12/19 :  23:15:51  Show Profile Send Roq a Private Message
"Är m3 super sämre än mi3"

Jag TROR inte det. Jag tror inte förbättringarna på Mi3 gör en större effekt än vad bytet av båda 6,5" gör som du får när du tar Super-modellen istället.
Om jag får dra det lite till sin spets:
Grundmodell = dålig för det priset,
super-modell = helt OK högtalare.

Har ägt M3 och M3 Super och baserar detta enbart på de erfarenheterna + det jag läst om nya Mi3-serien.

orpheus: Har du någon av modellerna nu eller ska du köpa? Berätta vad som hände.

Edited by - Roq on 2004/12/19 23:16:40
Go to Top of Page

pewe
Member

335 Posts

Posted - 2004/12/20 :  10:19:22  Show Profile Send pewe a Private Message
Man kan kanske tillägga att kabinetten behålls vid en uppgradering samt att om man uppgraderar M3 Super till Mi3 Signature eller Avantgarde så är det det gamla utseendet man får. Dvs. den gamla Superstand, den gamla bakstycket, den gamla frontbaffeln. MEN, på vissa M3 kan man ta bort den gamla frontbaffeln beroende på vilket lim som använts och då kan man följaktligen välja vilket utseende man vill. Personligen tycker jag nog att det gamla Superstand, bakstycket samt baffel är snyggare än den nya.
Låter det rörigt? Det är det också...
Som riktlinje kan man ha att om man kan ta av frontbaffeln (beroende på typ av lim, Audiovector kan svara på detta) så kan man också välja vilket utseende man vill.

Dessutom har jag fått mig berättat att alla M3:or kan utrustas med de nya magnetlåsen på fronttyget oberoende av modell.
Go to Top of Page

Rockefoten
Starting Member

33 Posts

Posted - 2004/12/20 :  10:19:42  Show Profile Send Rockefoten a Private Message
den gamle norske importøren mener at m3sig er bedre enn mi3sig...
skal være mer naturlig
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2004/12/20 :  10:43:50  Show Profile Send matte76 a Private Message
Har svårt att tro att Audiovector M3 sign skulle vara bättre än Mi3 sign...men vem vet utan att jämföra?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/12/20 :  11:53:11  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Det handlar väl mer om egna ljudideal än vad som är ren kvalite. Vissa föredrar Signaturs diskant framför Avantgarde även om jag själv föredrar Avantgarden.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/12/20 :  15:03:43  Show Profile Send KennethS a Private Message
Vad jag förstått så ska Mi3 vara likvärdig med gamla M3Super. Tycker det är tämligen stor skillnad mellan M3 och Mi3. Den nya modellen är klarare,öppnare och klart livligare. Upplever den dessutom som lite varmare. Ägt ett par M3 för 3år sen och var inte imponerad.Men jag skulle nog personligen uppgradera en M3 till Mi3Super så man får den där "wow!" känslan.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2004/12/21 :  08:16:45  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Håller med KennethS. Skulle också ha uppgraderat till Mi3Super. Är väl lika bra när man ändå uppgraderar. Men självklart skall man lyssna också.
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000