HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Musikbyråns 40bästalista igår....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2004/12/19 :  13:50:51  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Det är ju deras personliga smak som präglar listan, och man får ta det för vad det är.
Musikbredden idag är för stor för att några enstaka personer skall kunna fånga in allt bra som har gjorts under året. Hittar man en recensent med en musiksmak som påminner om ens egen, så är det guld värt. Då kan man få många tips. Annars får man ta sådant tyckande med ro.
Det finns tillräckligt många andra saker att reta upp sig på.

Hur hamnade Sahara Hotnights på listan förresten? Deras platta sågades ju överallt och är den klart sämsta i deras samling.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/12/19 :  18:20:43  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Nothing, du kan ju inte skriva "Förstår ni er inte på den, behöver ni inte läsa detta inlägg." nästan i slutet på inlägget. det funkar ju inte ;)

tycker också det prog rock skulle få lite mer utrymme. men den kanske inte följer den nuvarande trenden att man ska va dum i huvudet och inte visa sina känslor. så visst, man får väl ta musikbyråns lisat för vad den är, som björnaola säger :)
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2004/12/26 :  17:35:28  Show Profile Send Margaux a Private Message
Air - "Talkie Walkie"

Denna är OK. Jag är Airfantast och denna är deras tredje bästa tycker jag.
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2005/01/15 :  22:03:29  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Hej Margaux!

Air - "Talkie Walkie" bšr man skaffa snarast. Den har i šverlag fŒtt mycket bra kritik.
Vilka tvŒ gillar du mer? Gissar fšrstŒs att ettan Šr Moon safari *s*
The virgin suicides gillar jag med.

Lambchop rŒkade jag hšra just i det programmet som har sammanstŠllt listan. Den Šr riktigt bra om man gillar genren.
Go to Top of Page

Toerne
Member

54 Posts

Posted - 2005/01/19 :  01:28:03  Show Profile Send Toerne a Private Message
Nothing: Är du full? Din reaktion kan antyda det iaf. Jag lever efter principen att gillar jag inte något så sysslar jag inte med det, alltså jag visar det inget intresse. Tex, jag skulle aldrig köpa en Volvo, jag gnäller för det inte på hur dåliga dom är. Jag struntar bara i bilen och väljer någon annan bil, mycket enkelt. Men absolut får du ha din egen åsikt vilket jag respekterar, invändningar på listan ska man ha. Varken jag eller du är ju redaktionen på Musikbyrån. Men bara för att metal säljer behöver den inte vara på Musikbyråns lista. Försäljningstoplistorna kan man använda istället.

Jag uppskattade listan, fick ihop till fem skivor som jag äger, allting stämmer dock inte. Men om jag bara lyssnar på det Musikbyrån säger att jag ska lyssna på så är det inte jag som lyssnar på musik jag gillar, jag lyssnar då på musik någon annan säger åt mig att jag ska lyssna på. Ojdå, nu är det läggdags. Det får bli Erykah Badu som somna platta...
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/01/19 :  08:51:01  Show Profile Send matte76 a Private Message
Nothing: Metallica och Maiden har knappast de band du nämnder att tacka. De bör däremot tacka Black sabbath, Deep purple och Zeppelin tex.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000