Nu har jag fått chansen att jämföra ASP1000 mot Audio Research VT200 som är ett rörmonster steg i highend skiktet, för några år sen kostade den 180.000:- i sverige.
Kort sagt, IcePower behövde inte skämmas för sig även om det fick stryk på en del punkter...
Härligt att höra sånt Hjort Mina block sätts förmodligen ihop nu, fronterna skulle komma tillbaka från eloxeringen i måndags eller igår så jag hoppas att dom är klara nu. Får väl hoppas på leverans tidigt nästa vecka då. Jag är så trött på mitt Rotelsteg nu efter att ha provat ett Primare, så jag längtar till dagen då köparen får ta med det hem
Just nu: Musik: Bladerunner OST Film: "Jimmy P" [BLURAY]
_______________________________________________________ Någon som har Ezons mailadress(får inte fram hemsidan ordentligt) eller kan tala om villkor för köp/hemlån osv?? _______________________________________________________
Jag har ett par Bertram Beast med internt silver kablage somm låter så bra att en kille som har AR VT100 Mk II försöker sälja denna och köpa ett par BB. Tilläggas kan att lyssningen skedde hemma hos honom med ett par Respons Grand.
Jag kör med icepower till mina basmoduler numera. Mina erfarenheter hittills. Har sedan tidigare ett Audio Resarch Classic 60 steg. På mina förra högtalare Martin Logan så spelade icepower bättre än ARC. Har bytt högtalare till Harbeth 7 och på dessa spelar ARC ifrån "glasslådorna " Hur då bättre? Tja jag och medlyssnare tycker att den combon spelar bättre musik helt enkelt. Har använt samma försteg ARC Ls2b. Till basmoduler verkar dom funka bra, har inte kört så länge, inte injusterat/utvärderat än så länge.