HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 CES-mässan 2005
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/12/15 :  07:57:38  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
CES 2005


CES-mässan går av stapeln i början på Januari. Det skall bli roligt att följa den i tidningar och webforum.

läs mer om mässan på http://www.cesweb.org

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2004/12/15 :  08:53:20  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Jag ska dit för tredje året i rad med Leif från Mårten Design och det ska bli himla kul att träffa gamla bekanta där igen.

Det blir också en del nykomlingar som inte har ställt ut där tidigare.
Bland dom som jag vet om är Bladelius,
och bland dom som jag inte vet om ännu kan det mycket väl finnas mycket intressanta saker.


Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

JD
Member

177 Posts

Posted - 2004/12/15 :  21:35:34  Show Profile Send JD a Private Message
Ser fram emot rapporter

Vi tänker sällan på vad vi har men ständigt på vad vi inte har....

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/01/01 :  20:04:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Det dra ihop sig...

Det verkar som om www.audiogon.com kommer att satsa stort på täckning av mässan i år, kul för oss som sitter en bit från ringside

Kolla mer på http://events.audiogon.com/e/ces2005/pre/index.html

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/01/01 :  23:43:12  Show Profile Send Larsho a Private Message
Jorma

Lycka till på mässan och försvara de blå/gula färgen så gott
du kan

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2005/01/02 :  01:58:45  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Jag hoppas ni får en skön flygflight, god mat serverad såväl på flyget som i landet Amerika och, kanske framförallt, hittar "kaffehak" som säljer kaffe av lite fylligare karaktär; med kropp, mustighet och arom som förgyller era gommar och gör att ni håller er mer vakna och alerta och kan göra bättre resereportage för oss övriga...

Mvh Greensleeves

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/01/02 :  04:02:31  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Larho: Lycka till på mässan och försvara de blå/gula färgen så gott
du kan


Tackar för det Larsho. Både Mårten Design och jag är på gång att komma ut till den Japanska marknaden. Vi ska träffa 2 Japanska distributörer och jag har också ett möte med ägaren av det turkiska företaget Extreme Audio att se fram emot. Jag har haft kontakt med Extreme Audio sedan 1,5 år tillbaka, men det är först nu som dom verkar att ha tagit mig på fullt allvar. Vi ska dessutom träffa Mr. Lee Ming Shang från Sound Ray Electronics i Taiwan som är min och Mårtens distributör. Det verkar som att han också ska bli distributör för Bladelius i Taiwan. Det är en man med humor och det är alltid lika trevligt att snacka med honom, men det har tidigare varit enbart per email eller telefon. Nu ska vi träffa honom personligen och det ska bli himla kul.

Coltrane ska spela i Bladelius rum och i våra rum ska vi ha Bladelius Gondul steg 3 och en Frejaspelare.
Det är nästan alltid något som strular eller sker i sista minuten inför mässor och denna mässa är inget undantag.
Jag var ute igår på en promenad med frugan på vår vanliga 4kilomersrunda, då mobilen ringde. Det var min och Mårtens distributör som ringde. Klockan var halv fem på morgonen i Los Angeles och Dan Meinwald hade kvällen innan fått hem Gondul och Freja. Han hade inte fått med någon manual och hade försökt hela natten att få igång Gondul. Det tog en halv kilometer av vår promenad innan vi hade hittat var felet låg och det var i en av inställningarna i menyn. Sedan kom nästa problem. Maskinerna var helt nya och oinspelade. Hur får vi igång repeat så att Dan skulle kunna sova och inte var tvungen att starta om skivan varje timma?
Det visade sig att fjärrkontrollen inte ser likadan ut i USA som den jag har och ingen repeatknapp fanns på den som Dan hade.
En kilometer till av promenaden så hade vi en tillfällig lösning.
Dan har liksom jag en digital satelitmottagare. Min har en digital RCAutgång på mottagaren och Dan,s har en Toslingutgång, men Gondul har 3 olika digitala ingångar. RCA, XLR och Toslink.
Så det blev till att koppla upp Gondul på Toslinken och leta upp en kanal som var igång dygnet runt med ljud.
Dan hade aldrig tidigare funderat över att koppla upp TVljudet på en bättre anläggning, men nu sitter han och har TVljudet ut på Coltrane via Gondul och han kom inte i säng förrän lång senare då han aldrig hade kunnat ana att Tv med det ljudet var som att få det i en helt annan dimension.
När jag råkade nämna att den vägen var det endast multibitDac,en som blev inspelad och att Gondul,s SACDdel behövde spelas in med SACDskivor är en annan historia
En annan sak var att vi ska använda mina senaste No.3 kablar i ett av rummen och jag skickade dom i början på december. Dom kom inte fram förrän i fredags. Dan Meinwald är inte den direkt lugna typen och det har varit lite nervöst iannan kablarna kom fram.
Men det är så det är inför mässor och jag har vant mig vid att en hel del sker i sista minuten, så jag tar det lugnt idag. Det löser sig alltid i sista minuten och om det inte gör det så tar vi det nästa gång. Utan den inställningen som jag delar med Leif Olofsson från Mårten Design hade vi npg varit nervösa vrak hela bunten.

Greensleeves: Flyget är den värsta biten med en sådan här mässa.
Matenm på flyget är inget att hurra för. Det är för att överleva flygturen. Maten i Las Vegas är desto bättre om man går pån rätt ställen och det här med resereportage får vi se hur mycket man hinner, men jag ska försöka att fånga upp godbitarna.
Vi träffar många reportrar och får tips från dom var godbitarna finns.
Att leta upp dom själv hinner man inte med under dessa dagar då man också är utställare.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

Edited by - Jorma on 2005/01/02 04:04:18
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/01/06 :  08:43:14  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Då var det igång

Det skall bli spännande att se bilderna när de börjar publiceras lite runt omkring på nätet

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2005/01/06 :  14:08:09  Show Profile Send Bland a Private Message
Hur spännande är det egentligen? Dvs, om man enbart gillar två kanal och inte förstår varför datorn ska vara med överallt! :-)

"LAS VEGAS. Microsoft är övertygat om att datorn blir navet för underhållningen i hemmet. Sammankopplad med en massa olika digitala apparater bli persondatorn vår guide i mediadjungeln.
Bill Gates prisade de senaste årens utveckling när han showade tillsammans med pratshowsvärden Conan O´Brian kvällen innan starten på Consumer Electronics Show - CES - i Las Vegas."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=362545&previousRenderType=6



Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2005/01/06 :  23:42:43  Show Profile Send Bubben a Private Message
Nyheter är alltid spännande, sedan är det ännu mera spännande att se om de lever upp till förväntningarna.
En av premiärvisningarna på Ces:
http://www.electrocompaniet.com/New_Product/newProduct2005.htm

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/01/07 :  23:21:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Nu börjar rapporterna publiceras...


Stereophile dag 1
Stereophile dag 2
Enjoy the Music
PC Magazine(om bla blu-ray och SACD & DVD-A)
Audioholics
HighFidelity Review

Ja nu finns det mycket att läsa!



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/01/08 :  04:33:26  Show Profile Send Cyber a Private Message
Jorma (och Mårten Design):
quote:
Jag ska dit för tredje året i rad med Leif från Mårten Design och det ska bli himla kul att träffa gamla bekanta där igen.

Det blir också en del nykomlingar som inte har ställt ut där tidigare.
Bland dom som jag vet om är Bladelius,
och bland dom som jag inte vet om ännu kan det mycket väl finnas mycket intressanta saker.


Lycka till på mässan, det ska bli kul att få höra era intryck av årets mässa och gärna med bild
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/01/08 :  11:22:03  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Underbart! Audio Research lanserar en stor nyhet:
Länk
Det är Audio Research's new top-of-the-line Reference 3 line-stage preamplifier... som det står på SundStage Live.



Vidare tog man hem ett pris:
quote:
The gang from Audio Research was all smiles while receiving the Home Theater & Sound Product of the Year award for the 150M.5 multichannel amp. From left to right are Terry Dorn, Dave Gordon, Warren Gehl, and Chris Ossanna. Congratulations, guys.



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

R.H.
Member

90 Posts

Posted - 2005/01/08 :  14:04:00  Show Profile  Visit R.H.'s Homepage Send R.H. a Private Message
Har noen sett bilder av de nye produktene fra Cary Audio Design?

Legg gjerne ut link + bilder.

Jeg er spent på de nye CD spillerene!!

My stereo:
PBN Olympia HT 4 (2x492W)
PBN Olympia L-Mini (pre-amp)
Montana XP
Cary CD-303/300
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/01/09 :  11:42:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
CES och T.H.E. Show snurrar vidare

Stereophile dag 3, John Atkinson går bland annat på föreläsning om High End...
Lördagen genom Enjoy the Musics ögon
Mer om SACD och DVD-A från CES

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/01/09 :  12:42:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Audiogons auktioner på produkter som varit med på CES är nu i full gång...

http://events.audiogon.com/cgi-bin/ces_auc.pl

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/01/12 :  14:42:25  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Phonar S100 presenteras i USA,
http://enjoythemusic.com/theexpo2005/thursday/
Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/01/19 :  17:09:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
6moons reportage: http://www.sixmoons.com/industryfeatures/ces05/ces.html

De skriver bla om de nya Audio Aero CD och SACD-spelarna, Mårten Design (sidan 6) och Peak Consult...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000