HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Hörlursförstärkare Västerås?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Nokke
Starting Member

11 Posts

Posted - 2004/12/11 :  08:53:20  Show Profile Send Nokke a Private Message
Hej!

Jag ska in till Västerås om en stund och är i akut behov av en hygglig hörlursförstärkare. Någon som vet var jag kan köpa en?

MVH

Reijo

Flyttar tråden till Personlig HiFi/Cyber

Edited by - Cyber on 2004/12/11 09:32:32

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/12/11 :  09:46:01  Show Profile Send Cyber a Private Message
Kolla med PE-audio http://www.peaudio.com/

/Cyber
Go to Top of Page

Bysheon
Member

60 Posts

Posted - 2004/12/11 :  22:18:13  Show Profile Send Bysheon a Private Message
PE Audio som Cyber nämner, säljer en Sennheiser Lucas för 900 kr, nypris 3000 kr. Endast en kvar.. Jag lyssnade på den häromdagen och den var inte så tokig. "Pro Logic" också. Man hör i det s.k phantomläget tydligt ljudet från olika riktingar.. Värt en lyssning, inte minst med tanke på priset. Kanske nåt för dig?

Edited by - Bysheon on 2004/12/11 22:21:55
Go to Top of Page

Nokke
Starting Member

11 Posts

Posted - 2004/12/12 :  09:10:30  Show Profile Send Nokke a Private Message
PE Audio blev det. Och en X-CAN V3!! Det blev en i mitt tycke utmärkt kombination med mina Sennheiser 650!!!
Nu fattas bara nya kablar till lurarna. Tips?

MVH

Reijo
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/12/12 :  09:34:38  Show Profile Send Cyber a Private Message
Kul att du hittade en lurstärkare du är nöjd med, grattis

Det finns tips på kablar till Sennheiser HD 650 i andra halvan av denna tråd
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35147

/Cyber
Go to Top of Page

induce
Member

98 Posts

Posted - 2004/12/12 :  13:58:27  Show Profile  Visit induce's Homepage Send induce a Private Message
Skulle rekommendera Zu's kabel Mobius. Har själv X-Can V3 och HD650 och det är en rätt lugn och varm upplevelse. Mobius blåser liv i det hela lite, öppnar upp ljudet och ger en "renare" upplevelse.
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2004/12/13 :  06:46:52  Show Profile Send karlstorck a Private Message
X-Can och Sennheiser är en klassisk kombo som fungerar utmärkt. Vänta några dagar tills den är varm i kläderna! Sedan ska man ha klart för sig att det är inte de bästa rör som sitter i, så den dag det är dags att byta så kan man räkna med ett litet lyft till :-)

Kalle
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2004/12/14 :  10:39:03  Show Profile Send Roq a Private Message
"...det är inte de bästa rör som sitter i, så den dag det är dags att byta så kan man räkna med ett litet lyft till :-)
..."

Ja, faktiskt inte så litet lyft heller. Jag har gjort detta på min X-can V2 och skillnad är mer än liten. Jag tror att detta gör mer för ljudet än byte av hörlurskabel.

Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2004/12/14 :  11:09:11  Show Profile Send karlstorck a Private Message
Eftersom jag inte själv har bytt rör, ville jag inte ta i om effekterna, eftersom jag faktiskt inte *vet*. Erfarenhetsmässigt bör ett rörbyte innebära en betydligt större förändring (bättre eller sämre) än ett kabelbyte. Betydelsen av kablar debatteras (för att utrycka det snällt) flitigt medans jag inte tror att någon skulle vilja påstå att rörbyten inte påverkar resultaten.

Kalle
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000