PE Audio som Cyber nämner, säljer en Sennheiser Lucas för 900 kr, nypris 3000 kr. Endast en kvar.. Jag lyssnade på den häromdagen och den var inte så tokig. "Pro Logic" också. Man hör i det s.k phantomläget tydligt ljudet från olika riktingar.. Värt en lyssning, inte minst med tanke på priset. Kanske nåt för dig?
PE Audio blev det. Och en X-CAN V3!! Det blev en i mitt tycke utmärkt kombination med mina Sennheiser 650!!! Nu fattas bara nya kablar till lurarna. Tips?
Skulle rekommendera Zu's kabel Mobius. Har själv X-Can V3 och HD650 och det är en rätt lugn och varm upplevelse. Mobius blåser liv i det hela lite, öppnar upp ljudet och ger en "renare" upplevelse.
X-Can och Sennheiser är en klassisk kombo som fungerar utmärkt. Vänta några dagar tills den är varm i kläderna! Sedan ska man ha klart för sig att det är inte de bästa rör som sitter i, så den dag det är dags att byta så kan man räkna med ett litet lyft till :-)
"...det är inte de bästa rör som sitter i, så den dag det är dags att byta så kan man räkna med ett litet lyft till :-) ..."
Ja, faktiskt inte så litet lyft heller. Jag har gjort detta på min X-can V2 och skillnad är mer än liten. Jag tror att detta gör mer för ljudet än byte av hörlurskabel.
Eftersom jag inte själv har bytt rör, ville jag inte ta i om effekterna, eftersom jag faktiskt inte *vet*. Erfarenhetsmässigt bör ett rörbyte innebära en betydligt större förändring (bättre eller sämre) än ett kabelbyte. Betydelsen av kablar debatteras (för att utrycka det snällt) flitigt medans jag inte tror att någon skulle vilja påstå att rörbyten inte påverkar resultaten.