HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nad Silverline
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2002/10/06 :  19:20:18  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Är på gränsen att slå till på en nad silverline s500 cd spelare och en nad silverline s300 integrerad förstärkare. Tänkte bara höra vad folk här på forumet tycker om dessa?


Give me my medal because I bleed for it.

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/10/06 :  19:49:48  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

jag öppnade S200 ifag igen, VILKEN trafo det sitter!!

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2002/10/06 :  20:22:16  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Har ägt en nad s300 och en nad s500

Jag tycker att de låter mycket bra för de penar de kostar.

på detta forum har amplifixen ett mycket starkt stöd. Men tillsammans med s500 och dali grand diva lät s300 faktiskt mycket bättre än amplifixen hemma hos mig. Kanske med effekten att göra?

De låter bra för sig, men upplevs kasnke ännu bättre tillsammans, helst balanserat. De har en generös ljudbild, med mycket kropp. Akta dig för att köra med "mörkt" kablage. Då blir det lite för mycket. De tenderar att luta åt det mörkare hållet. Inte att e låter mörkt, men har svag dragning åt det hållet. De är väldigt lättlyssnade utan att vara odetaljerade. Det svänger om dem.

Byggkvaliteten är också mycket fin och de verkar kunna hålla länge.
De är också tillverkade i england till skillnad från resten av nads sortiment.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2002/10/06 :  21:21:18  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Jag har s300 och s500 hemma just nu. Jag har även ett par audiovector m3 avantgarde och ett par monitor audio bronze 4 (den nya bronze serien) att prova dom med. Jag har lyssnat hela helgen och jag gillar verkligen nad grejerna. Ibland kan jag tycka att det blir lite väl mycket bas med ma bronze, men det känns inte som det är nad grejernas fel.

Måste även säga att monitor audios nya bronsserie är löjligt prisvärd. För dom pengar den kostar (golvaren jag har hemma går på 5700kr) så vet inte jag något som låter bättre..


Det lutar åt att det blir nad s500 och nad s300 och monitor audio golvarna. Audiovector m3 signature låter enormt bra, men det får vänta ett tag till tills jag har mer pengar..

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000