HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vem är leverantör av Terminator skijetrafos?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/12/08 :  10:54:04  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Har för mig att jag sett dessa hos sladd, men jag lyckas inte hitta dem där (nya webbsidan) eller egentligen någon info någonstans.

Nån som vet?

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/12/08 :  11:05:52  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Det är HifiConsult som sitter på dessa.
Det finns några stora med mätinstrument till bra priser kvar.

För mer info hör av dig till Sladd.

// Jonas




Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

mwali
Member

171 Posts

Posted - 2004/12/08 :  11:17:57  Show Profile Send mwali a Private Message
Ursäkta en dum fråga:

Vad är en skiljetrafo för något och vad gör den för nytta?

Ja, jag har försökt söka efter förklaring på searchfunktionen....
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2004/12/08 :  12:13:26  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Hej!

Jo, det är vi som distribuerar dem. Vi har samtliga modeller i lager

T 0.3 Skiljetrafo för två komponenter som inte drar så mycket ström. Ett försteg och en CD t ex är lagom. Kostar 6 900:- vikt ca 18 kg

DT En utveckling av konceptet där en låda innehåller dubbla skiljetrafo. En för försteg t ex och en för slutsteg. På så vis blir apparaterna skyddade även från varandra. (apparater sänder ut mycket skrot bakvägen på nätet och såklart tar de närmaste upp detta) klarar 4,5 KvA 4 + 2 uttag. Pris 17 500:- vikt ca 45 kg

T1 Bjässen i sortimentet. Du kan lasta upp till 6 KvA, 6 uttag på baksidan, de vi har kvar har ett mätinstrument på framsidan framtaget av Micke Bladelius. Kostar 39 900 med instrument, 26 000:- utan vikt 65 kg.

Samtliga dessa säljs nu ut till reducerade priser eftersom Transparent har gjort rent hus med sina Powerisolator vilka har alla fördelar och (nästan) inga nackdelar jämfört med Terminator.


En skiljetrafo jobbar med dubbla lindningar. Spänningen som kommer till hifiapparaterna är transformerad av den första lindningen med direktkontakt med elnätet. Den andra lindningen har ingen fysisk kontakt med den första och i denna "lucka" fösvinner mycket av elnätets distortion. KTH, Chalmers etc har alla olika typer av skilje/störskyddstrafos i sina mätlabb o dyl sedan decennier tillbaka. En väl utprovad metod således. När det gäller hifi måste man dock ta med stora trafo eftersom vi talar om dynamiska förlopp ibland av ganska våldsam karaktär.

Nackdelen med skiljetrafo är att man inte kan lasta dem så mycket innan man får en mättnad i trafon med dynamikbegränsning som följd.

Fördelen är att de i princip är outslitliga.

Hör av er om ni vill göra en bra affär på en Terminator.

mvh

,


www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000