HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Är vi bara 30 medlemmar som köper skivor?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/12/12 :  14:13:02  Show Profile Send Harman a Private Message
Har köpte 25-40 skivor i år men vet inte om någon är från 2004...tror inte det?

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/12/12 :  14:26:53  Show Profile Send Harman a Private Message
ooops..Jag hade köpt en Norah Jones då är väl den bäst då...

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

yudansha
Member

289 Posts

Posted - 2004/12/12 :  14:30:20  Show Profile Send yudansha a Private Message
Har köpt massor med bra musik i år och från 2004!!!!
Senast "Love, Angel, Music, Baby" med Gwen Stefani och "How to dismantle an atomic bomb" med U2 för att nämna endast två.
Men begreppet "bra" gör det ju svårt att generalisera, själv tycker jag att det har kommit massor (precis som andra år) superbra skivor!!
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2004/12/12 :  19:16:02  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Tycker faktiskt att U2´s senaste är en av årets bästa!!
Såg också i Hifi&Musik att jag köpt årets bästa skiva
när jag var i New York yidigare i höst!!
Ben Harper alltså..

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2004/12/15 :  10:44:54  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Hittade massor av skivor med Diana Krall på SACD i Tyskland och DVD-A av bl.a SANTANA

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2004/12/15 :  11:19:47  Show Profile Send Mattias a Private Message

OT!
Intressant att se utbudet utomlands på SACD. Det imponerar i jämförelse vad man är van vid hemmavid men utbudet i Stockholm på tex klassiskt har ökat kraftigt är min uppfattning om man gör en tillbakablick. Detta gäller iofs om man besöker NK eller Mega som är bra på klassisk musik.

Mvh Mattias
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2004/12/15 :  16:35:54  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
OM någon av er åker till Tyskland skall ni titta in på "SATURNS" varuhus, i Lübeck 20 m SACD OCH minst 25 m DVD-A. helt otroligt och så säger de svanska handlarna att det inte finns !!!??!!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2004/12/17 :  00:00:10  Show Profile Send Roq a Private Message
Hmm, undrar om jag varit på det varuhuset?
Det fanns i alla fall MYCKET skivor i Lübeck redan för 15 år sen - rekommenderas!
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2004/12/17 :  03:00:06  Show Profile Send brumel a Private Message
Koper bara "klassiker". Hanger inte med i skivfloden.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2005/01/13 :  17:21:24  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Jag delar brumels Œsikt. Kšper nŠstan aldrig helt nya och onšdigt dyra plattor. NŒn impulskšp brukar det bli ibland, men inte i den mŒn att det skulle rŠcka till tio bŠsta listan eller liknande.
Men jag kšper en hel del varje Œr. Dock Šr de allra flesta mycket beskedligt prissatta. Jag kan Šgna mycket tid fšr att samla pŒlitlig information om allehanda musikformer. Sen kollar jag varifŒn kan jag fŒ musiken biligast och bestŠller.
Jag har ingen mani att samla precis varenda album nŒgon har gjort, utan nšjer mig med nŒgra av de bŠsta som finns tillhands.
Eventuellt skulle det vara kul att skaffa alla Faces-plattor, dŒ de Šr inte sŒ mŒnga *s*
En annan mšjlig artist skulle vara i sŒ fall Moody Blues.
De kanadensiska eller mexikanska pressningar som jag har pŒ vinyl gŒr inte ens lyssna pŒ!! SŒ dŒligt ljud Šr det pŒ dem.
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2005/01/13 :  17:40:06  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
musiken är den enda anledningen till varför jag överhuvudtaget äger en stereoanläggning, så för guds skull pilla inte på denna avdelning tack! Hifinörderiet bara blir liksom en liten bonus vid sidan av musiken... 98% musik 2% nörderi..

Kan däremot säga att 2004 var en halvdant år gällande musiksläpp rent generellt... har nog inte köpt mer än 50/60Cd's 2004 (inte ens hälften var nysläpp).

Årets bästa, var hur som helst... "DIVE - Behind the sun".. om man inte gillar noise/brum/brus.. rekommenderas den inte alls utan skrämmer nog mest bort hififolk.

Edited by - ollilaboratories on 2005/01/13 17:41:15
Go to Top of Page

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/01/13 :  18:41:44  Show Profile Send JonasV a Private Message
Det enda från 2004 som jag kommer på är:
Skinny Puppy - The greater wrong of the right om vilken jag skrev en rescension.
Teddy Bears - Sthlm som jag fick av min bror i julklapp.
Resten är från föregående år.
När man är 70-talist med varierad musiksmak och bara köper älsklingsskivor värda att lyssnas gång på gång så blir det inte många om året.
Jag har lite svårt att se det kreativa i senare års covers utan väntar hellre på dom sällsynta stjärnskott som kommer upp inom synth, elektronik, industri, goth och Hip-Hop.

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O
Go to Top of Page

Straub
Member

143 Posts

Posted - 2005/01/13 :  23:29:51  Show Profile Send Straub a Private Message
Kan hålla med en del om att skivåret 2004 kanske inte var det bästa men jag tror ändå inte att det var så mkt sämre än ändra år. Letar man tillräckligt finns det mycket att hitta.
Ett guldkorn är t ex Franz Ferdinand
Problemet är att få informationen. Många får tips om musik via radion. Ett välkänt faktum är att antalet spelade låtar på radio minskar varje år, inte bara på reklamradion. I mitt tycke har 2004 varit värre än alla år tidigare och jag tror tyvärr inte det blir bättre. Låtlistorna innehåller bara färre och färre artister...
Kan detta vara orsaken till att forumets läsare tycks ha hittat färre guldkorn i år?
Go to Top of Page

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/01/14 :  06:35:05  Show Profile Send JonasV a Private Message
Just det, jag har ju upptäckt "Godflesh" via MP3 också
Synd att dom inte har så mycket utgivet bara!

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2005/01/14 :  15:51:39  Show Profile Send nin a Private Message
Straub, Därför MP3 och fildelning är så bra. Säkert 70% av alla skivor jag köper är sånt jag bara laddat hem och kollat upp.
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2005/01/14 :  22:47:02  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Nu kom jag faktiskt pŒ att jag kšpte Lambchops nya cd:n.
Aw c'mon/No you c'mon. Den Šr jŠttebra!

Det Šr tvŒ skivor som gavs ut samtidigt, men ŠndŒ inte ska ses som en vanlig dubbel-cd *s* som det Šr nu ofta. JŠmfšr t.ex. med Nick Cave. (Den kšpte jag pŒ en skivmŠssa i vŒran stad ocksŒ i Œr).
Lambchop rŒkade jag se pŒ tv och blev fast direkt. RŒkade nŠmna om det till vŒr nšjesredaktšr och han rekommenderade Calexico, som Šr nŠstan Šnnu bŠttre IMHO.
Informationen om bra musik sprids ofta som ringar i vatten *s* och det hŠr stŠllet Šr alldeles ypperligt fšr den funktionen. LŒt oss fortsŠtta med det!
/JJ
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000