Author |
Topic |
|
Akkelis Audio
Member
1026 Posts |
Posted - 2004/11/29 : 22:09:38
|
Välkomna till www.akkelisaudio.com
Där hittar ni tex kablar från Xindak, CD spelare från Esound, möbler från E&T, tweaks från Cable Elevators och Xindak, mm. Och fler intresanta produkter är på väg.
Hjärtligt välkomna som sagt
|
www.akkelisaudio.com |
|
AKA
Trancelover
616 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 00:34:33
|
Fin och lättnavigerad sida. Dock saknades det pris på signalkabeln FA-1. |
|
|
ayayay
Inredningsarkitekt
1278 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 08:07:05
|
Mycket snygg o bra hemsida, grattis
Lycka till med affärerna
|
"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill |
|
|
Akkelis Audio
Member
1026 Posts |
Posted - 2004/12/01 : 21:17:59
|
Paketen fortsätter att komma in. Nu har ett förhandsex av den nya Esound CD-E5 - European Edition, kommit till Göteborg. Om allt går enligt planerna så är CE certifieringen klar i början/mitten av december och då kan CD-E5 - European Edition börja säljas via Akkelis Audio.
|
www.akkelisaudio.com |
Edited by - Akkelis Audio on 2004/12/01 21:19:43 |
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2004/12/02 : 12:01:35
|
quote: European Edition är en CE märkt och förbättrad version av Esound CD-E5 vad gäller komponentkvalitet. Detta märks i bättre ljud och högre driftsäkerhet.
Vilka komponenter har bytts i E-sounden som gjort den bättre driftsäkerthetsmässigt och ljudmässigt? |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/12/02 : 12:23:26
|
Är det "INTE" ett fel i denna texten eller är jag bara dum ?
Högtalarkablarna påverkar återgivningen om möjligt än mer än signalkablarna. Här räcker det att ha en lampsladd eller vanlig el-sladd mellan Din förstärkare och Dina högtalare. En bra högtalarkabel har ofta en mer genomtänkt konstruktion och materialval än så, den är ju framtagen för att göra det bästa med Dina högtalare.
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
StefanB
numera Akkelis Audio
1752 Posts |
Posted - 2004/12/02 : 20:41:52
|
Det är så sant som det var sagt. Skall ändra på hemsidan så att det blir rätt. Annars kan det ju te sig rätt firvirrande. Tack för påpekandet.
Vad som är bytt. Jämfört med den lokala versionen av Esound CD-E5 så skall det vara en annan trafo och bättre kondensatorer. Jag har också öppnat locket på min nya "European Edition" och ser att kretskorten är nya. På min tidigare CD-E5 var det samma kretskort som i min fd CD-E3:a. (det stod t.o.m tryckt CD-E3) |
läs mer på: http://hello.to/hifi |
|
|
|
Topic |
|